Agustí López afirma que les obres del Túnel de Vielha han estat unes "rodalies a la pirinenca"

Publicat el 16 de novembre de 2007 a les 14:27

El diputat de Convergència i Unió i alcalde de Sort, Agustí López, ha comparat les obres del Túnel de Vielha amb la situació que s’està vivint a Barcelona amb les obres del TGV i les seves conseqüències negatives sobre el servei de rodalies de RENFE, per similituds com “els túnels que s’enfonsen, els pressupostos que se superen en molt i les obres que s’allarguen il•limitadament en el temps”.

El diputat nacionalista ha recordat que les obres del Túnel de Vielha es van adjudicar l’any 2002 i estava previst que finalitzarien en tres anys. A finals de setembre de 2007 el Govern de l’Estat va anunciar que es perdria un dels tres carrils previstos, degut a unes normes de seguretat de la UE, “però finalment, la unitat d’acció de les administracions catalanes i la bona tasca de l’únic enginyer de la Diputació de Lleida, Enrique Regaño, que va trobar la manera d’interpretar la normativa per poder mantenir els tres carrils, han portat aquest tema a bon fi”.

López ha insistit que “tot plegat fa una certa flaira que recorda alguna cosa de rodalies: a més dels esfondraments, l’excessiva despesa i els retards, vam veure com es prenien decisions amb prepotència des del Ministerio de Fomento, sense tenir en compte Catalunya”.

El diputat de CiU ha lamentat que “amb tots els enginyers dels que disposa el Ministerio, ningú hagués analitzat aquesta situació amb voluntat de solució, com va fer a Catalunya el senyor Regaño, una actitud que ens hagués estalviat un mal tràngol als catalans i aranesos”.

Agustí López ha fet aquesta intervenció al Ple del Parlament durant el debat de la Proposta de Resolució sobre el nombre de carrils del nou túnel de Vielha, que CiU va presentar al Parlament el dia 1 d’octubre.

El diputat nacionalista ha retirat la Proposta per obsoleta, ja que “el problema ja s’ha resol positivament”, però ho ha fet després del debat “amb la voluntat de denunciar a la Cambra catalana la situació d’abandonament que pateix el Pirineu” i per demanar als diputats i diputades del Parlament de Catalunya, que “també en nom dels ciutadans i ciutadanes del Pirineu, treguin targeta vermella a la Ministra de Fomento”, en el posterior debat de les propostes de resolució que reclamaven el seu cessament.