El sindicat Unió de Pagesos ha alertat aquest dijous de l'augment de costos de producció que pateixen les granges integrades, en especial les d'aviram d'engreix on el sobrecost ha augmentat un 40% respecte la mitjana d'altres anys degut a l'augment del preu de l'energia.
Pel que fa els sectors porcí i boví de carn, preveuen que aquesta despesa també anirà en augment a mesura que els ramaders s'adaptin a les exigències mediambientals pel que fa la gestió de les dejeccions ramaders i de les reduccions d'emissions.
Davant d'això, reclamen al Govern la creació d'un observatori de preus per tenir dades fiables dels costos de producció. Aquestes dades serien útils de cara a possibles revisions dels contractes amb les empreses integradores.
Els costos de producció a la ramaderia d'integració han pujat tant per als integradors com per als integrats.
Per una banda, els integradors es troben amb un preu del pinso i dels medicaments més cars. Per l'altra, als integrats els ha afectat l'increment del preu de l'energia, les exigències mediambientals i, en posta, també la incidència que pot tenir en els propers anys la possible eliminació de les gàbies
Alerten de l'augment de costos de producció a les granges integrades
Unió de Pagesos assegura que l'increment del preu de l'energia s'ha traslladat amb sobrecostos del 40% a les granges d'aviram
ARA A PORTADA
Publicat el
16 de desembre de 2021 a
les 17:12
Et pot interessar
-
Societat
Lleida busca la veu jove de la Festa Major 2026
-
Societat
Les pluges dificulten la recol·lecció del cereal de Ponent
-
Societat
Agenda del cap de setmana a Lleida: 7 i 8 de febrer
-
Societat
La carn de senglar s’acumula als congeladors i els majoristes planten cara a la Generalitat
-
Societat Menys papers i més camp: Unió de Pagesos planta cara a la burocràcia
-
Societat
Així viuen la gran nevada al poble més alt de Catalunya: «No ho havíem vist mai»
