El sindicat Unió de Pagesos ha alertat aquest dijous de l'augment de costos de producció que pateixen les granges integrades, en especial les d'aviram d'engreix on el sobrecost ha augmentat un 40% respecte la mitjana d'altres anys degut a l'augment del preu de l'energia.
Pel que fa els sectors porcí i boví de carn, preveuen que aquesta despesa també anirà en augment a mesura que els ramaders s'adaptin a les exigències mediambientals pel que fa la gestió de les dejeccions ramaders i de les reduccions d'emissions.
Davant d'això, reclamen al Govern la creació d'un observatori de preus per tenir dades fiables dels costos de producció. Aquestes dades serien útils de cara a possibles revisions dels contractes amb les empreses integradores.
Els costos de producció a la ramaderia d'integració han pujat tant per als integradors com per als integrats.
Per una banda, els integradors es troben amb un preu del pinso i dels medicaments més cars. Per l'altra, als integrats els ha afectat l'increment del preu de l'energia, les exigències mediambientals i, en posta, també la incidència que pot tenir en els propers anys la possible eliminació de les gàbies
Alerten de l'augment de costos de producció a les granges integrades
Unió de Pagesos assegura que l'increment del preu de l'energia s'ha traslladat amb sobrecostos del 40% a les granges d'aviram
ARA A PORTADA
Publicat el
16 de desembre de 2021 a
les 17:12
Et pot interessar
-
Societat La Generalitat obre la consulta pública per impulsar la creació del Parc Natural del Montsec
-
Societat
Doctor Prats serà el cap de cartell de l’Aquelarre 2026 de Cervera
-
Societat
La plantilla de Correus de Balaguer denuncia la manca de personal i alerta del deteriorament del servei
-
Societat
Rècord de participació a les PAU a Lleida amb 2.694 estudiants i controls per detectar dispositius
-
Societat
Balaguer continua la guerra contra els coloms: més gàbies i captures massives
-
Societat
Ordeig demana «responsabilitat» perquè la pesta porcina amenaça «milers de lloc de treball»
