Almacelles es prepara pel «Grand Prix» amb un gran esperit competitiu

"No anem al concurs per perdre", diu Joan Bosch, alcalde del poble, que estan convençuts que s'alçaran amb el premi d'aquesta edició del programa de TV1

Una imatge del poble d'Almacelles
Una imatge del poble d'Almacelles | Ajuntament d'Almacelles
31 de maig del 2024
Actualitzat a les 11:50h

Almacelles, un petit poble de quasi 7.000 habitants situat a la comarca del Segrià, ha estat seleccionat per participar en la pròxima edició del popular concurs televisiu Grand Prix. Aquesta notícia ha generat un gran entusiasme entre els habitants del municipi, que esperen amb ganes l'oportunitat de competir i, si és possible, guanyar el prestigiós premi del programa.

El municipi del Segrià pren així el relleu de Cervià de les Garrigues, l'únic poble de la demarcació de Lleida que havia participat en el programa fins ara, l'any 1995. Però, què és exactament el Grand Prix del Verano i com funciona?

El Grand Prix és un programa veterà de la televisió espanyola, conegut per les seves proves excèntriques i l'humor del seu presentador, Ramón García. Amb molts episodis a la seva esquena, el programa ha marcat la infància de molts adults i continua captant l'atenció de les noves generacions. El format del programa és simple, però emocionant: cada episodi compta amb la participació de dos pobles, un representat amb el color groc i l'altre amb el color blau. Trenta habitants de cada poble, liderats pel seu alcalde o alcaldessa i acompanyats per un padrí o padrina famós, competeixen en diverses proves físiques i de destresa per acumular punts.

Després d'una fase classificatòria, els quatre pobles amb més punts passen a les semifinals i, finalment, a la gran final. El guanyador del concurs s'emporta un premi de 10.000 euros i el trofeu del Grand Prix.

Una sorpresa grata per Almacelles

Quan es va anunciar que Almacelles havia estat seleccionat per participar en el Grand Prix, la reacció del poble va ser de gran sorpresa i entusiasme. "Va ser una sorpresa grata", comenta l'alcalde Joan Bosch, ressaltant que el programa té molta audiència i un llarg recorregut. Encara que alguns joves no el coneixen tan bé, molts adults tenen records molt vívids de veure el programa cada dissabte a TVE.

Preparació i esperit de competència

L'alcalde destaca que el poble s'està prenent molt seriosament la seva preparació per al concurs. "No es va a cap concurs per perdre", afirma, tot i que el principal objectiu és gaudir de l'experiència única de participar en un programa tan emblemàtic. Almacelles ha seleccionat un equip físicament preparat, tot i les dificultats afegides per les dates de la gravació, que coincideixen amb l'època d'exàmens universitaris i la selectivitat. "Només volen gent de 18 a 35 anys", explica Joan Bosch, fet que complica una mica la selecció dels participants.

Per fomentar la cohesió de l'equip, s'han organitzat diversos sopars de grup. Aquesta estratègia ha ajudat a crear un fort esperit d'equip i a preparar-se mentalment per a les proves del concurs.

Beneficis per al poble

Participar en el Grand Prix suposa una gran oportunitat de promoció per Almacelles. "Qualsevol campanya que vulguis fer per promocionar el teu poble no li arribarà ni a la sola de la sabata a tenir l'oportunitat de participar en el Grand Prix", assegura Joan Bosch. La visibilitat que proporciona sortir a TVE és inigualable i posa el poble al mapa.

"Qualsevol campanya que vulguis fer per promocionar el teu poble no li arribarà ni a la sola de la sabata a tenir l'oportunitat de participar en el Grand Prix"

El procés de selecció

La idea de participar en el programa va sorgir arran d'un correu enviat a tots els ajuntaments dels pobles de més de 5.000 habitants. Almacelles va decidir provar sort i va enviar un vídeo que mostrava les parts més emblemàtiques del poble i l'entusiasme dels seus habitants. "És un vídeo amb una mica d’humor i molt ben fet; amb 3 minuts ensenyem tot el nostre poble, les zones més emblemàtiques i les ganes que tenim de participar", explica l'alcalde Joan Bosch.

Un premi amb propòsit

En cas de guanyar, els diners del premi es destinaran a la pràctica de l’esport saludable per als joves, una inversió que busca fomentar l'activitat física i el benestar entre els més joves del municipi.

"No es va a cap concurs per perdre"

Almacelles està decidit a deixar una marca al Grand Prix, no només per la competició, sinó per la passió i l'orgull que senten els seus habitants pel seu poble. Amb una combinació d'entusiasme, preparació física i esperit d'equip, Almacelles està a punt per afrontar el desafiament i, qui sap, potser tornar amb el trofeu a casa.