El president del Consell Comarcal de la Cerdanya, Joan Pous, s'ha mostrat satisfet de l'acord inicial després de més de quatre anys de treball. El pla té validesa per a tretze dels disset municipis de la comarca ja que Llívia, Puigcerdà, Bellver de Cerdanya i Alp han tramitat els seus documents a banda.
El Pla d'Ordenació Urbanístic Municipal de la Cerdanya va iniciar el seu camí a finals de l'any 2004. L'ens comarcal va contractar l'any 2005 un equip redactor amb la idea de preparar un document urbanístic de forma conjunta. Estalvi econòmic i qualitat tècnica, discurs unitari i equiparació en el temps del procés administratiu, feien molt llaminera la iniciativa. Després, però, alguns municipis s'han desvinculat de la iniciativa, com han estat Alp, Llívia i Bellver de Cerdanya.
Aquest dijous s'ha aprovat de forma inicial l'expedient que ara haurà d'estar dos mesos a exposició pública, que després debatrà les al·legacions que hagi rebut i que posteriorment, i després de ser aprovat de forma provisional pel ple del Consell Comarcal de la Cerdanya, haurà de ser tramès al serveis centrals d'Urbanisme de la Generalitat, que l'han d'elevar a definitiu.
El ple del Consell també va aprovar el pressupost per a l'any 2009 que és superior als 5,8 milions d'euros, dels quals 1,6 milions estan en el capítol d'inversions. La majoria d'aquestes inversions són obres municipals incloses en el Pla Únic d'Obres i Serveis.