Asaja Lleida celebra que la Comissió de Salut Pública hagi acordat la vacunació dels temporers com a col·lectiu prioritari. L'entitat, de la mateixa manera que altres organitzacions agràries i alcaldes lleidatans, havien demanat aquesta mesura per evitar contagis durant la campanya de la fruita on hi ha una elevada mobilitat territorial dels treballadors.
Des d'Asaja assenyalen que, per aquesta reivindicació, a l'entitat han rebut qualificatius de "racistes" i "explotadors" per part de "diferents sectors que suposadament defensen els drets dels treballadors". "L'únic que volem és garantir la salut de totes les persones que participen en la campanya de recollida de la fruita", ha assenyalat el president d'Asaja Lleida, Pere Roqué.
La Comissió de Salut Pública, en la qual hi ha representants del Ministeri de Sanitat i les comunitats, va acordar en la reunió d'aquest dimarts avançar en l'estratègia de vacunació davant la covid-19 incorporant-hi nous col·lectius vulnerables -al marge de la seva edat- entre els quals s'inclouen els temporers i persones sense sostre. La previsió és que aquests col·lectius rebran el vaccí de Janssen, un cop finalitzi la vacunació de la població de 50 a 59 anys.
Asaja Lleida celebra que es prioritzi la vacunació dels temporers
Es consideren col·lectiu vulnerable i rebran el vaccí de Janssen un cop acabi la vacunació a la població de 50 a 59 anys
ARA A PORTADA
Publicat el
12 de maig de 2021 a
les 17:00
Et pot interessar
-
Societat
Un premi milionari de la Primitiva cau a Artesa de Segre
-
Societat
La reina Letícia s'atreveix amb una frase en català en un acte d'empresàries a Lleida
-
Societat
Les obres de Torre Salses, després de la Festa Major
-
Societat
Empresaris jubilats assessoren de manera gratuïta emprenedors de les comarques de Ponent
-
Societat
Ni misses ni turistes: Santa Maria de Balaguer tanca per risc estructural
-
Societat
El Parc Astronòmic del Montsec supera els 2.000 visitants aquesta Setmana Santa
