L'alcalde i diputat, Jordi Ausàs, ha mantingut diverses trobades amb representants de l'administració catalana per tal que els regants d'Oliana aconsegueixin allò que reclamen: que l'administració financiï el 100% del nou regadiu que s'ha de fer a la zona d'Oliana, Bassela i Pinell.
Segons Ausàs, "la població d'Oliana es va veure afectada als anys 50 per la construcció de l’embassament que porta el seu nom i des de fa uns anys, els municipis d’Oliana, Bassella i Pinell, es veuen fortament condicionats per la construcció del Pantà de Rialb. Com a contraprestació a la construcció del Pantà de Rialb, des de l’Administració de l’Estat es va prometre la transformació en regadiu d’altres terres de secà dels mateixos municipis, que compensessin el territori i el sector primari en el seu conjunt, com a conseqüència de la ubicació d’ambdós embassaments".
El diputat republicà assegura que "les promeses que l'administració va fer als regants no han estat encara ateses i ara, fins i tot, es posa damunt la taula la possibilitat que els pagesos es facin càrrec del percentatge del costos econòmics dels nou regadius que estableix la Llei hidràulica catalana". "Aquesta és una decisió clarament injusta i contradictòria si ens atenem al fet que el Pantà de Rialb beneficiarà altres comarques del nostre país, transformant en regadiu unes 80.000 hectàrees, però desposseint precisament Oliana, Bassella i Pinell de les seves millors terres de regadiu, situades als marges del riu Segre", ha afegit Ausàs.
Una vintena de pagesos han participat a la marxa lenta per Oliana. Fotografia de la tractorada feta avui a Oliana.