Vins de major graduació alcohòlica i menys acidesa podrIen ser el resultat d'un canvi climàtic amb temperatures cada vegada més altres i reducció de pluja.
Per aquest motiu, 16 centres de recerca de l’Estat s’han unit per desenvolupar MINORVIN, un projecte que vol posar en valor la biodiversitat existent en varietats minoritàries de vinya recuperades a Espanya avaluant el seu potencial sobre la mitigació dels efectes del canvi climàtic en la viticultura.
[blockquote]A Catalunya, l’INCAVI i l’IRTA lideren un dels tres subprojectes del treball, estudiant el potencial vitícola i enològic de 8 varietats minoritàries de les regions vinícoles catalanes.[/blockquote]
Per aconseguir aquest objectiu, s’avaluarà en 51 varietats minoritàries, actualment infravalorades, la seva resistència a la sequera, la seva tolerància a malalties fúngiques molt dependents de la climatologia (míldiu i oïdi) i el seu potencial enològic per a diversificar la producció de vi.
A Catalunya, l’INCAVI i l’IRTA lideren un dels tres subprojectes del treball, estudiant el potencial vitícola i enològic de 8 varietats minoritàries de les regions vinícoles catalanes.
Aquesta col·laboració s’emmarca dins del l’i2VI, grup de treball conjunt de l’IRTA i l’INCAVI que ofereix al sector vitivinícola tota la potència R+D del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.
Avaluaran 51 varietats per minimitzar els efectes del canvi climàtic en la qualitat del vi
MINORVIN, el nou projecte, valoritzarà les varietats minoritàries de la vinya avaluant el seu potencial per mitigar el canvi climàtic en la viticultura | 16 centres d’investigació de tot l’Estat també hi participaran
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de juliol de 2019 a les 22:26
Et pot interessar
-
Societat La nova estació d’autobusos de Lleida amb 28 andanes obrirà al primer trimestre del 2026
-
Societat Avaria a la catenària deixa sense trens el tram entre Lleida i Juneda
-
Societat Trànsit reforça els radars i els controls a les carreteres de Ponent
-
Societat Augmenta el rastre de drogues com la cocaïna i la ketamina a les aigües residuals de Lleida
-
Societat Raimat enceta una verema marcada pel fred amb bones previsions de qualitat
-
Societat Assir Lleida i Popetaines impulsen un model integral per a la lactància materna