La Paeria de Balaguer ha distingit amb el 33è Premi Comte Jaume d'Urgell la cineasta Carla Simón i l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació de Catalunya (AMIC), en la categoria individual i de col·lectiu, respectivament.
Aquest guardó reconeix a persones i entitats dels Països Catalans que "per la seva força cultural, la seva original trajectòria i la gran capacitat de comunicació de la seva feina i obra, fan que siguin exemples per a fer més gran i més rica la xarxa natural i real dels països de parla catalana i dels seus ciutadans".
El lliurament dels guardons es farà el 4 de juny en el marc de “La nit de la cultura de Balaguer”.
El jurat ha escollit Simón "per demostrar, amb la pel·lícula «Alcarràs», que les històries en català, sobre Catalunya i les persones dels seus pobles tenen valor i premi universal".
En la categoria de premi col·lectiu, el guardó serà a l'AMIC "per ser, durant 25 anys, una associació que vertebra els Països Catalans amb més de 475 mitjans de comunicació que expliquen tot el país i la seva gent".
Balaguer atorga el premi Jaume d’Urgell a Carla Simón i a l’AMIC
El lliurament dels guardons es farà el 4 de juny en el marc de La nit de la cultura de la capital de la Noguera
ARA A PORTADA
Publicat el 07 de març de 2022 a les 12:08
Actualitzat el 07 de març de 2022 a les 12:12
Et pot interessar
-
Societat
Els Pastorets arriben a Balaguer amb tres funcions, noves cançons i una revolució escènica
-
Societat
Ofensiva contra la planta de biogàs de la Sentiu de Sió: veïns i ajuntaments van als tribunals
-
Societat
Els sindicats alerten de pèrdues de 24 milions setmanals i veuen «insuficients» els ajuts per la PPA
-
Societat
Ocupacions del 80% al Pirineu lleidatà per la Puríssima
-
Societat
Aspid destapa el caos accessible als autobusos i trens de Ponent
-
Societat
Ovelles connectades: Tremp aposta pel GPS per vigilar els ramats
