Balaguer ha celebrat aquest dimarts la tradició que havia caigut en l’oblit durant un segle, la foguera dels Innocents, i que es va recuperar l’any passat. Passat el Nadal i el Sant Esteve, la ciutadania portava les soques per encendre una gran foguera, celebrar l’arribada del solstici d’hivern i repartir les cendres pels camps com a símbol de fertilitat.
Desenes de persones s’han aplegat al Mercadal per encendre la pira nadalenca amb l’ajuda dels diables de la ciutat “Bèsties ferèstegues” i, de passada, presentar els “carboners”, els personatges de l’imaginari nadalenc i que són un dels protagonistes de la Cavalcada de Reixos, el proper 5 de gener. Les llamineres, la Pipa, les missatgeres, la Polsim, el Sereno i les tres patgesses també formaran part del seguici màgic.
La vetllada ha acabat amb un sopar popular on molts assistents han aprofitat la brasa per coure tot tipus de viandes.
Balaguer consolida la tradició recuperada de la foguera dels Innocents
Societat
Les soques han servit per encendre la pira i donar la benvinguda als carboners, uns dels protagonistes de la cavalcada de Reixos
ARA A PORTADA
Publicat el
27 de desembre de 2022 a
les 18:47
Et pot interessar
-
Societat
LleidaSona busca nou talent musical emergent a les terres de Ponent
-
Societat
El Musiquem Lleida programa 12 actuacions i reforça l'aposta pels músics en la seva 21a edició
-
Societat
Els Mossos investiguen com a mort criminal la troballa del cadàver a Utxesa
-
Societat
Les exportacions lleidatanes cauen un 5,3% el juliol fins als 354,2 milions d'euros
-
Societat
El Govern vol frenar la pèrdua de superfície d’horta amb un pla per modernitzar el sector
-
Societat
Els tècnics de la Paeria de Balaguer qüestionen la instal·lació d’ombra del Mercadal
