La Generalitat vol crear onze unitats hospitalàries especialitzades arreu de Catalunya, i una d'elles serà al Pirineu. Albert Batalla creu que “acostar recursos cap al territori pot influir decisivament en aquesta qualitat de vida i per això confio que el Departament de Salut atendrà la nostra sol·licitud”.
Aquesta petició de l'alcalde de la Seu s'emmarca en la recent aprovació per unanimitat d'una resolució al Parlament de Catalunya sobre l'atenció i el tractament de la fibromiàlgia i la síndrome de la fatiga crònica arran d'una iniciativa legislativa popular que va reunir més de 140.000 signatures i va comptar amb el suport d'universitats, ajuntaments i col·lectius socials de tot tipus.
Les estadístiques diuen que un 5% de la població, majoritàriament dones, està afectada per aquestes patologies. Són malalties sobre les quals encara no es coneix una fórmula de cura total, però sí que es pot actuar en prevenció i també en minimitzar efectes i donar una millor qualitat de vida a les persones malaltes.
ARA A PORTADA
-
Societat Els allotjaments lleidatans preveuen una ocupació superior al 80% pel pont de la Diada Redacció
-
Societat Balaguer es transformarà en una vila medieval del 25 al 27 de setembre amb una nova edició de l’Harpia Redacció
-
-
-
Societat La Paeria de Balaguer admet el fracàs de les mesures contra els coloms i contracta un canó de xarxes Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
16 de juny de 2008 a
les 13:37
Et pot interessar
-
Societat
Impulsen un nou festival que maridarà música i gastronomia lleidatana
-
Societat
El Gitano de Balaguer s'acomiada dels escenaris per problemes de salut
-
Societat Alerten del deteriorament de l’alta velocitat entre Lleida i Barcelona
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi causat per llamps a la Baronia de Rialb
-
Societat
La policia tramita més de 190 denúncies per incivisme a l’estiu a Mollerussa
-
Societat
Coloms a Balaguer: una plaga que no s’atura
