La delegada del Govern a Lleida, Montse Bergés, ha insistit en la necessitat que el Ministeri per a la Transició Ecològica reobri la convocatòria dels Fons Next Generation per finançar els 174 projectes de municipis i consells comarcals de Lleida que s'han quedat sense les ajudes del programa DUS 5000, adreçades a inversions en projectes singulars locals d'energia neta i estalvi energètic en municipis de menys de 5.000 habitants.
Segons la delegada, la denegació d'aquestes ajudes als municipis petits "contribueix a perpetuar la bretxa" entre l'àmbit urbà i el rural pel que fa a la implantació d'energies sostenibles. En una reunió amb el subdelegat espanyol José Crespín, també s'ha parlat de Rodalies i potenciar els Avant.
Bergés ha instat el ministeri a tornar a obrir aquest programa amb la suficient dotació econòmica per a poder-hi incloure els projectes desestimats o bé habilitar una nova línia de subvencions a aquests ens locals i comarcals. La delegada ha subratllat la "contradicció" que els potencials beneficiaris dels ajuts del DUS 5000 siguin municipis petits, de repte demogràfic, amb recursos humans i tècnics limitats i, en canvi, els seus projectes hagin estat desestimats per manca de fons del programa després d'haver hagut de fer una despesa important, finalment inútil, per poder presentar-los ajustant-se a les condicions fixades en el decret de convocatòria.
Un altre dels temes que Bergés i Crespín han tractat durant la trobada és el de la necessitat de millorar el servei de mobilitat ferroviària. La delegada ha reclamat més freqüències de tren, millors preus i menor temps de desplaçament dels trajectes. Per això, ha posat el focus en el pla de Rodalies de Lleida i el servei Avant Lleida-Barcelona. Pel que fa al primer, Bergés ha incidit en la necessitat que, fins que FGC comenci a explotar el 2024 la línia de Manresa, ara R-12, dins del nou model de rodalies per a Lleida que preveu el Govern, l'actual gestora, Renefe, hauria d'incrementar freqüències i millores en el servei.
Bergés reclama a l’Estat que reobri els fons europeus per als 174 municipis lleidatans que n’han quedat fora
Societat
La nova delegada del govern es reuneix amb el subdelegat espanyol José Crespín i també tracten la millora de Rodalies
ARA A PORTADA
-
-
Societat Menys passatgers de l'habitual i un servei alternatiu per carretera en la jornada de vaga a l'estació de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Cristina Casol encapçalarà la candidatura d’Alhora a Lleida per a les eleccions del 29-N Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
16 de gener de 2023 a
les 17:30
Actualitzat el
16 de gener de 2023 a les
17:46
Et pot interessar
-
Societat
Posen a prova el Pla d'autoprotecció del túnel de Vielha amb un simulacre d'accident
-
Societat
Presenten a Lleida un robot humanoide preparat per esporgar arbres
-
Societat
L’Audiència de Lleida suspèn el judici contra un home acusat de violar i maltractar la seva parella
-
Societat
Balaguer presenta el tercer volum de sardanes balaguerines amb un recull de setze composicions
-
Societat
Alumnes del Torre Vicens exigeixen l’expulsió d’un professor condemnat per vexacions
-
Societat Presó provisional per a un home acusat d’intentar atropellar dos mossos a Guimerà
