
Caprabo radicalitza el seu compromís amb la producció agroalimentària catalana amb una iniciativa que potencia la presència en els seus supermercats dels productors locals i de cooperatives agràries. L’objectiu és fomentar el coneixement i consum dels productes de proximitat de petit productors agroalimentari, a més de contribuir a enriquir l’economia local de la comarca.
Aquesta aposta por la producció local arriba a les comarques de la Cerdanya i L’alt Urgell on Caprabo ha introduït 72 noves referències de nous productes locals de 12 productors agroalimentaris d’aquestes comarques. La implantació dels nous productes de proximitat es realitza en els diferents supermercats de la Companyia en aquesta zona i que sumen més de 2.000 metres quadrats de superfície comercial. Alguns dels productes que es poden trobar als establiments Caprabo de les comarques de la Cerdanya i L’alt Urgell són embotits del Turet, formatges Moli de Ger i Baridà, mel la Cerdanya, llet fresca Cadi, Trinxat Carlit, cervesa Lybica, iogurts i postres Làctics de La Cerdanya i Làctics Ermengol, entre d’altres.
L'aposta de Caprabo pels petits productors redueix la petjada ecològica i acurta distàncies donant presència a un producte de qualitat, més fresc, i amb un valor afegit pels consumidors de les comarques de la Cerdanya i L’alt Urgell. És un projecte que donarà entrada, en el futur, a un nombre major de proveïdors i productes típics de la terra.
Caprabo, pioner en introduir el distintiu de “Venda de Proximitat”
El pla comarcal que es presenta a la Cerdanya i L’alt Urgell es farà extensiu a tot el territori català en les setmanes vinents i coincideix en el temps amb la introducció progressiva a tots els supermercats Caprabo del segell oficial de “Venda de Proximitat” de la Generalitat de Catalunya.
Caprabo és el primer establiment a utilitzar aquest segell de proximitat i mostrant-lo al consumidor el que suposa un valor afegit, identificant productes d’alta qualitat i de valor afegit. A més aquest distintiu remarca el compromís de Caprabo alhora de ser una gran aposta de futur. La “Venda de Proximitat” reconeix el circuit curt de comercialització de productes agroalimentaris a Catalunya que és la realitzada pels productors mitjançant un únic intermediari, en aquest cas el supermercat Caprabo.
L’existència del segell de “Venda de Proximitat” constitueix una optimització màxima en els processos existents entre intermediaris, el que significa un important valor econòmic cap al consumidor, ja que redueix cost del producte, alhora que beneficia les explotacions del seu propi territori i contribueix a millorar l’economia local.
Caprabo amb els productes catalans locals.
Des de fa ja dues dècades, Caprabo lidera l’aposta per als productes catalans de proximitat. És l’únic supermercat que fa 20 anys que desenvolupa en les seves botigues campanyes de promoció de productes catalans. En aquesta mateixa línia, l'any 2013 Caprabo es va convertir en impulsor del Segell oficial de Proximitat de la Generalitat de Catalunya contribuint de manera definitiva al foment del consum d’aquest producte. Fruit d’aquesta política el 80% de la poma en venda a Caprabo és de Girona, el 100% de les peres procedeix a Lleida i el 25% de la fruita de pinya¡ol també. El 40% de les hortalisses i verdures procedeixen de Tarragona, Girona, Baix Llobregat, Rams, La Conca de la Tordera o Gavà. Caprabo, addicionalment, ven en els seus supermercats peix de platja procedent de les llotges locals.
Caprabo
Caprabo va néixer a la ciutat de Barcelona l’any 1959, és l’empresa de supermercats més antiga i té a la seva xarxa el supermercat més antic d’Espanya que encara avui està obert. El 2013, Caprabo va tancar l’exercici amb una xarxa de 364 botigues en els mercats estratègics de Catalunya, Madrid i Navarra. El supermercat online de Caprabo, que té més de deu anys d’història, compta amb més de 150.000 clients. La targeta de fidelització de Caprabo va ser pionera en el sector l’any 1996, compta amb 1,3 milions de clients actius. Més de 300.000 persones compren a Caprabo cada dia. Caprabo compta amb 26 botigues franquiciades a Catalunya i a Andorra.
Caprabo es planteja els propers exercicis com una gran oportunitat per recuperar els valors corporatius tradicionals que l’han acompanyat i diferenciat en el sector en els més dels seus 55 anys d’història. A la seva primera botiga el cartell exterior indicava “Economia, Varietat i Qualitat”. Avui 55 anys després, el seu projecte estratègic recupera aquests valors d’una manera radical.