CCOO qualifica d'"èxit" la vaga de 24 hores convocada a Vall Companys per exigir que incorpori a la plantilla els més de 2.000 "falsos autònoms" que treballen per a les empreses del sector carni del grup a través de cooperatives de treball associat, uns 180 a Lleida. CCOO estima en més del 70% el seguiment de l'aturada arreu de l'Estat i, en el cas del centre de treball de Lleida, que inclou Avidel (antiga Milsa) i Serese, l'eleva fins al 100% i assegura que "ha paralitzat la cadena de producció a l'escorxador de pollastres".
Des de la companyia situen el seguiment entorn del 10% en algunes de les empreses del grup tot i que reconeixen que a Lleida ha estat elevat pel fet que el sindicat hagi tallat l'accés a l'empresa. CCOO també ha anunciat que iniciarà converses amb grans superfícies per instar-les a no tenir als seus lineals de compra "carns tacades de frau i explotació laboral" subministrades per firmes com ara Vall Companys.
El responsable sectorial estatal de la Industria Alimentaria de CCOO, Vicente Canet, ha quantificat en més del 70% el seguiment de la vaga convocada aquest dimarts pels sindicat a les sis empreses que el grup carni Vall Companys té a Catalunya, Aragó i Castella-la Manxa.
Tot i això, en centres de treball com el de Lleida, on s'ubiquen Avidel i les oficines de Serese, el sindicat estima en el 100% el seguiment i assegura que "s'ha paralitzat la cadena de producció i no s'ha matat ni un sol pollastre", segons ha assenyalat Josep Anton Gómez, responsable d'Indústria de CCOO de les Terres de Lleida.
Des de Vall Companys han reconegut que la vaga ha tingut un seguiment important a Lleida, cosa que atribueixen al fet que CCOO hagi tallat l'accés a les instal·lacions d'Avidel i Serese, però, en canvi, asseguren que només ha estat del 10% a Cinco Villas i inferior a empreses com ara Frimancha i Frivall.
CCOO estima en més del 70% el seguiment de la vaga a Vall Companys i del 100% a Lleida
La companyia parla d'entorn d'un 10% en algunes empreses però reconeix que a la capital del Segrià ha estat elevat pel fet que el sindicat hagi tallat l'accés
ARA A PORTADA
-
-
El tripartit resisteix a Tàrrega en un mandat marcat per l’educació i la crisi de l’habitatge Oriol Almacellas Verdés
-
-
Mollerussa afronta tensions i mancances en el primer govern en minoria de Solsona Oriol Almacellas Verdés
-
El govern de Tremp es consolida a nivell local mentre els serveis al Pallars evidencien fragilitats Oriol Almacellas Verdés
Publicat el 06 de novembre de 2018 a les 13:39
Actualitzat el 06 de novembre de 2018 a les 13:44
Et pot interessar
-
Societat Uns 1.200 lleidatans han utilitzat l'eina d'IA que els suggereix anar a urgències
-
Societat Condemnat a indemnitzar dos veïns pels lladrucs dels seus gossos a Lleida
-
Societat Lleida té 650 nous aparcaments de pagament a partir d’avui
-
Societat La inflació a la demarcació de Lleida es manté al 2%
-
Societat Illa defensa el projecte europeu i demana respecte judicial per l’amnistia
-
Societat Troben a la UdL un dibuix de Joan Barceló perdut entre les pàgines d’un llibre