Desenes de veïns de Balaguer s’han manifestat aquest dilluns al vespre a la plaça del Mercadal per reclamar mesures per millorar la seguretat, la convivència i la qualitat de vida en aquest barri però també en el conjunt de la ciutat.
Convocats per l’Associació de Veïns del Centre Històric de Balaguer, la ciutadania ha fet sentir la seva veu i ha exigit solucions per acabar amb les problemàtiques que els afecten actualment, entre elles, episodis de violència, sorolls, brutícia, pudors, activitats il·legals com el tràfic de drogues, falta d'enllumenat i el deteriorament de carrers i habitatges. Durant l’acte, en què s’ha llegit el “Manifest per un centre històric digne, habitable i viu”, els veïns han demanat “mesures urgents i eficaces” per revertir la situació i poder viure en un barri digne.
Des de l’Associació subratllen també que “cal abordar totes les problemàtiques en conjunt, a través d’un pla integral, i reclamen que augmenti la presència policial, que es millorin les condicions urbanístiques i d’infraestructures i també els programes. Per la seva banda, l'alcaldessa Lorena González, ha admès que cal millorar diversos aspectes del Centre Històric i ha reclamat ajuda a la Conselleria d'Interior de la Generalitat i que la consellera Núria Parlon visiti la ciutat en les properes setmanes.