El Jutjat d'Instrucció 4 de Lleida ha cridat a declarar el dilluns 27 de febrer com investigat a l'amic que va deixar l'escopeta al caçador que va confessar haver matat a trets dos agents rurals a Aspa (Lleida) el dissabte 21 de gener, segons han informat a Europa Press fonts judicials.
Segons han explicat les mateixes fonts, el jutjat també ha decidit citar dies abans, el 13 de febrer i en aquest cas com testimonis, a altres quatre caçadors que eren al lloc on el caçador de 28 anys, Ismael RC, va matar a els dos agents. L'acusat està en presó provisional des que el dia 24 va declarar davant del jutjat, on va reconèixer haver acabat amb la vida de tots dos.
Segons el jutge, cap a les 10.50 hores del matí dels fets els dos agents es van dirigir a l'acusat i li van dir: 'Bon dia, som del Seprona, descarregueu l'arma', i va ser en aquest moment el jove es va tornar cap a ells amb l'arma carregada a la mà i va disparar als dos des de molt a prop.
El jutge va sostenir després de la declaració de l'acusat que, encara que aquest va dir haver fet els trets des d'uns 10 o 15 metres, "a falta d'informe pericial, les ferides causades pels agents semblen indicar que la distància va poder ser menor". Va assenyalar també que, tot i que el detingut va declarar haver efectuat tres trets, ja que l'arma només pot tenir legalment 03:00 cartuchos, la veritat és que de l'informe forense "resulta que cadascuna de les víctimes presenta dues ferides per arma de foc, totes elles en zones vitals".
Citen com a investigat l'amic que va deixar l'arma al caçador que va matar dos agents rurals
El noi haurà de declarar el proper 27 de febrer
ARA A PORTADA
Publicat el
01 de febrer de 2017 a
les 18:19
Et pot interessar
-
Societat
Fiscalia manté els 18 anys de presó per a l'acusat d'intentar matar la parella a Artesa de Segre
-
Societat
La Guàrdia Urbana i els Mossos doblaran els controls de seguretat al Centre Històric de Lleida
-
Societat
Albert Esteve nega el frau a la Seguretat Social, però la Fiscalia demana sis anys de presó
-
Societat
La marea de professors desborda el centre de Lleida en la tercera jornada de vaga educativa
-
Societat
Els professors tallen l'A-2 a Soses, Lleida i Alcarràs
-
Societat
Lo Pau de Ponts: «Les festes majors són l'essència de la meva música»
