El regidor d’ERC, Miquel Caminal, va proposar dilluns a la Junta de Govern Local, per expressar una Diada Nacional reivindicativa i per rebutjar la sentència judicial contra el català a l’escola.
La proposta d’Esquerra també demanava que es redactés un manifest el sentit reivindicatiu de la Diada i alhora de la defensa del model educatiu d’immersió lingüística a l’escola catalana.
Miquel Caminal, que ha lamentat l’oposició contrària del govern municipal de CiU, ha recordat que centenars de consistoris s’han sumat a la iniciativa de penjar l’estelada al balcó consistorial, com a resposta cívico-política als atacs directes i contundents que pateixen les institucions i l’autogovern de Catalunya per part dels òrgans de l’Estat, com ara la sentència del Tribunal Constitucional respecte l’Estatut i la recent sentència del TSJC contra el model d’immersió lingüística del català a l’escola.
Esquerra de la Seu ha lamentat l’ambigüitat del govern municipal de CiU, precisament en un moment que està en perill la cohesió social per raons de llengua. Esquerra de la Seu considera que “cal continuar reforçant el model d’escola catalana i lluitar amb tots els mitjans democràtics per no posar en perill la nostra cultura i la nostra cohesió social”. En aquest sentit, “la bandera estelada simbolitza la reivindicació i la lluita pacífica, constant i tenaç en el clam per aconseguir la plena sobirania com a nació”.
CiU s'oposa a penjar l'estelada a l'Ajuntament de la Seu
Societat
La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell va rebutjar la proposta del portaveu del grup municipal d’ERC de col·locar, el proper onze de setembre, la bandera estelada en un lloc preferent del balcó de l’Ajuntament, tal i com han acordat nombrosos ajuntaments de Catalunya.
ARA A PORTADA
Publicat el
06 de setembre de 2011 a
les 16:51
Et pot interessar
-
Societat
Més de 6.000 estrangers amb dret a vot podran participar a les municipals de Lleida
-
Societat
Del campus a l’hemicicle: cinc estudiants de la UdL es posen a la pell de diputats
-
Societat La Segarra estrenarà al setembre un nou bus entre Guissona i Cervera
-
Societat
Ponent afronta una setmana de calor intensa i risc extrem d’incendi forestal
-
Societat
Els productors de pistatxo de Ponent reivindiquen el potencial del cultiu amb una jornada tècnica
-
Societat
La piscina de Magraners, tancada per la presència de vidres a l’aigua
