La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha multat Telefònica amb cinc milions d'euros per incomplir la normativa que estableix les bases pel lloguer majorista de les línies . Els operadors afectats són BT, Vodafone i Jazztel. Segons la CNMC, la companyia aplicava sobrecostos no regulats, clàusules de permanència injustificades i terminis d'entrega superiors als estipulats.
Concretament, l'empresa hauria incomplert les resolucions de revisió de l'Oferta de Referència de Línies Llogades Terminals de Telefònica (ORLA) en la qual es regulaven les condicions de contractació entre l'octubre del 2010 i el febrer del 2015.
Els operadors lloguen aquestes línies a Telefònica per connectar les seves xarxes troncals amb el domicili final dels seus clients o per connectar les estacions base de telefonia mòbil. Els circuits llogats són una infraestructura fonamental perquè els operadors alternatius puguin oferir serveis de banda ampla d'alta capacitat a empreses, tant a grans corporacions com a pimes o autònoms.
Telefònica no pot presentar cap recurs per la via administrativa, però té la possibilitat de presentar un contenciós-administratiu a l'Audiència Nacional en el termini de dos mesos.
Competència multa Telefònica amb cinc milions d'euros
Societat
La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència considera que la companyia va incomplir la normativa que estableix les bases pel lloguer majorista de les línies
ARA A PORTADA
-
Política Lleida aprova les Ordenances Fiscals del 2027 amb l’abstenció d’ERC i Junts i el rebuig de la resta de l’oposició Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Fèlix Larrosa: «El temps posarà Montse Mínguez al lloc que li correspon» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
15 d’octubre de 2015 a
les 21:31
Et pot interessar
-
Societat
Dos anys de presó per una agressió sexual a una dona en un pis de Lleida
-
Societat
L’Escola Pia reclama dues línies més d’I3 per al curs vinent a Balaguer
-
Societat
Endesa buida els canals de Balaguer, Térmens i Lleida durant set setmanes per tasques de manteniment
-
Societat
El Govern reforça l’accés dels municipis lleidatans als fons europeus directes
-
Societat Els pagesos de Ponent es formen per combatre la plaga de conills
-
Societat
El Suprem rebutja revisar la condemna de sis anys de presó per una agressió sexual a Lleida
