
Al jardí de l'Hotel Andria de la Seu d'Urgell ha tingut lloc la inauguració de la 39a Trobada amb els Acordionistes del Pirineu, en un acte que ha obert la regidor de Cultura de l'Ajuntament urgellenc, Jordi Martín, qui ha donat la benvinguda tant al públic que s'hi ha donat cita com a tots els acordionistes que entre avui i diumenge participaran en els concerts que es faran a la capital de l'Alt Urgell i al poble d'Arsèguel.
La presentació d'aquesta nova edició de la trobada ha anat a càrrec del seu director i impulsor, Artur Blasco, i tot seguit ha tingut llocel primer concert d'acordió amb Elías Fernández Sabater a l'acordió diatònic i Núria Llobet al violí. El colofó de la inauguració de la trobada l'han posat Pascale Respaud (acordió diatònic i veu) i Ramon Gargallo (llaüt i tarota) procedents d'Occitània.
La Trobada amb els Acordionistes del Pirineu seguirà divendres 25 de juliol a les 19 hores, a la plaça del Carme de la Seu d'Urgell, amb l'actuació de Blai Casals (acordió diatònic), Manu Sabaté (gralla i clarinet) i Eura Gaya (veu i gralla) d'entrada gratuïta. I a les deu de la nit, a la pista polivalent de la zona esportiva, se celebrarà el concert de les 13 nacions. El preu de l'entrada és de 12 euros.
Dissabte, 26 de juliol, la plaça de Sant Josep de Calassanç hi haurà un concert per a la mainada amb rondalles i cançons del Pirineu amb Marietta Contacontes (narració i acordió), Raul Alzola (narració i pnadero) i Simone Lambregts (violí). Serà a les 12 del migdia, d'entrada gratuïta.
La trobada d'Acordionistes també oferirà diumenge, 27 de juliol, a les set de la tarda, a la plaça del Mercat de la Seu, un ball amable de parella a càrrec del grup Els Astorets. També d'entrada gratuïta.