L'Audiència de Lleida ha condemnat a quatre anys de presó un monitor que va fer tocaments a una nena de 13 anys durant unes colònies a Àger (Noguera), el juliol de 2019.
L'Audiència l'ha condemnat per un delicte d'abús sexual a menor de 16 anys en considerar provat que l'acusat va aprofitar una nit que s'encarregava de la vigilància nocturna per entrar de matinada a l'habitació on dormia la menor i fer-li tocaments per sobre de la roba. A més de la pena de presó, l'home ha estat condemnat a indemnitzar la noia, que ha hagut de rebre tractament psicològic, a 10.700 euros.
En la sentència, l'Audiència també prohibeix l'home acostar-se i comunicar-se amb la jove durant cinc anys, li imposa cinc anys de llibertat vigilada i li prohibeix dedicar-se a cap professió que impliqui relació o contacte amb menors durant set anys. La fiscalia li demanava quatre anys i nou mesos de presó.
La noia va explicar al judici que, quan tenia 13 anys, un monitor li va tocar el cul per sota del pijama mentre dormia, durant unes colònies a Àger. L'acusat va reconèixer que va entrar a l'habitació de la nena "per abaixar les persianes" però va negar haver-li fet cap tocament de caire sexual. Les psicòlogues de l'Equip d'Atenció a la Víctima (EATAV) van considerar a l'Audiència el relat de la noia "creïble, coherent i compatible amb una situació viscuda" i la psicòloga que la va tractar va explicar que va patir estrès posttraumàtic.
Condemnat a 4 anys un monitor acusat de fer tocaments a una nena durant unes colònies a Àger
Societat
L'Audiència de Lleida considera provats els fets que van passar al juliol de 2019
ARA A PORTADA
Publicat el
22 d’abril de 2022 a
les 17:42
Actualitzat el
22 d’abril de 2022 a les
17:53
Et pot interessar
-
Societat
Impulsen un nou festival que maridarà música i gastronomia lleidatana
-
Societat
El Gitano de Balaguer s'acomiada dels escenaris per problemes de salut
-
Societat
La Paeria de Balaguer admet el fracàs de les mesures contra els coloms i contracta un canó de xarxes
-
Societat Alerten del deteriorament de l’alta velocitat entre Lleida i Barcelona
-
Societat
Mor Josep Grau, exconseller d'Agricultura i exalcalde de Mollerussa
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi causat per llamps a la Baronia de Rialb
