L'Audiència de Lleida ha condemnat un veí de Balaguer de 37 anys a 4 anys i 6 mesos de presó per violar un discapacitat de la mateixa localitat el 3 d'octubre de 2013. A més a més, se li imposa una mesura de llibertat vigilada durant cinc anys una vegada hagi complert la condemna i la prohibició d'aproximar-se a menys de 100 metres de la víctima durant cinc anys i sis mesos. El condemnat haurà de pagar-li una indemnització de 5.000 euros i fer-se càrrec de les costes del procediment.
La sentència considera provat que l'home va convèncer a la víctima perquè l'acompanyés a casa seva amb l'excusa que li donaria un refresc i allà es va aprofitar del seu retard mental per ''satisfer els seus desitjos sexuals''. Fiscalia demanava 9 anys de presó per un delicte d'abús sexual i durant el judici la víctima va relatar que no era la primera vegada que l'acusat abusava d'ell.
El denunciant té una discapacitat del 65%
El denunciant, també veí de Balaguer de 35 anys, té una discapacitat reconeguda del 65% i, segons els psicòlegs, té una edat mental d'uns 10 anys que el fa vulnerable a qualsevol engany o abús de terceres persones. "És fàcil de convèncer i de condicionar i accepta fer coses que no vol per sentir-se acceptat", han conclòs.
A causa d'aquesta discapacitat, segons els psicòlegs, és incapaç d'inventar-se una història i per tant donen credibilitat al seu discurs. La víctima ha declarat al judici que no era la primera vegada que l'acusat abusava d'ell i que finalment va denunciar els fets perquè aquell dia li va fer mal. La fiscalia demana 9 anys de presó per un delicte d'abús sexual amb accés carnal agreujat.
Condemnat a quatre anys i mig de presó per violar un discapacitat a Balaguer
Societat
Els fets van passar l'octubre del 2013 a la capital de la Noguera
ARA A PORTADA
-
Societat Lleida registra 8 morts menys que l’any passat i redueix un 36% la sinistralitat mortal Àlvar Llobet i Sotelo
-
Successos Els Mossos investiguen la mort d’una persona localitzada dins d’un cotxe en una sèquia de Torres de Segre
-
Societat A judici el contenciós contra la llicència de la Paeria a la línia d'evacuació dels parcs solars d'Alcarràs ACN
-
Societat Els sindicats denuncien pressions als docents que han renunciat a fer sortides i colònies Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
11 de febrer de 2016 a
les 17:03
Actualitzat el
11 de febrer de 2016 a les
18:45
Et pot interessar
-
Societat La Urbana de Balaguer deixa de treballar durant tres dies
-
Societat
El Pirineu lleidatà, la zona de Catalunya amb més pobles abandonats
-
Societat
«Aquí», de Llum de Fideu, guanya el Premi a la Millor Estrena d’Arts de Carrer de Fira Tàrrega
-
Societat
Condemnat a dos anys de presó un home de 93 anys per una agressió sexual a una dona amb discapacitat a Juneda
-
Societat
Denunciat un conductor per circular a 190 km/h per la C-14 a Peramola
-
Societat
JARC convoca una tractorada a Lleida per reclamar més ajuts davant l’augment dels costos agraris
