Nou persones podrien haver estat contagiades de coronavirus a la Pobla de Segur. Segons ha pogut saber Pallars Digital, una resident del centre de 78 anys es troba ingressada des del passat dimecres a l’Hospital Comarcal del Pallars de Tremp. És un dels 11 casos de Covid-19 confirmats al Pallars i una de les vuit persones que es mantenen hospitalitzades estables i aïllades a planta.
Però aquesta no és la única complicació que ha patit la residència poblatana. Aquest cap de setmana fins a vuit pacients han presentat simptomatologia, tres dels quals amb dificultat respiratòria, motiu pel qual han ingressat també a l’hospital de Tremp i estan a l’espera del resultat del test de la Covid-19. Els altres cinc residents es troben estables i estaran aïllats durant dos setmanes a la mateixa residència, ja que no presenten complicacions greus.
A més, hi ha tres treballadors de la residència que han presentat simptomatologia i que s’han fet la prova del coronavirus, però actualment no coneixen encara els resultats. El metge del Centre Geriàtric del Pirineu, Ramon Mitjana, ha assegurat que es desconeix l’origen del contagi, i ha alertat que el SARS-CoV-2 és un virus que “es transmet molt ràpidament i que en menys de dos hores pot desestabilitzar els pacients més vulnerables i amb malalties cròniques”, ha assenyalat.
Des que es va detectar el primer cas, el Centre Geriàtric del Pirineu de la Pobla ha aplicat les mesures d’aïllament respiratori a tots els residents que presenten símptomes, als que mesura la febre dos cops al dia. Mitjana ha explicat que l’Institut Català de la Salut ha facilitat al centre oxigen i tot el material necessari per fer front a aquesta situació.
[noticiadiari]68/12500[/noticiadiari]
[noticiadiari]68/12591[/noticiadiari]
[noticiadiari]68/12590[/noticiadiari]
Contagiada una àvia del Geriàtric de la Pobla de Segur i vuit persones més en aïllament
Una dona de 78 anys es troba ingressada amb Covid-19 a l’Hospital del Pallars i vuit persones més, entre treballadors i residents, estan pendents de la prova
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de març de 2020 a les 18:57
Et pot interessar
-
Societat 2on Congrés Català de Repoblament
-
Societat Ipcena exigeix retirar un gran abocament amb amiant a Juneda
-
Societat Lleida reforça la seguretat al Centre Històric amb noves càmeres de vigilància
-
Societat Neteja intensiva al barri de Cappont durant tres setmanes
-
Societat La DOP Les Garrigues preveu una bona campanya després de tres anys crítics
-
Societat Una falsa cobra en una vinya sembra el caos en un poble de Lleida