Critiquen la falta de "model" dels diaris

Publicat el 28 de març de 2009 a les 10:33

Per Dans, els diaris de paper 'tenen un problema de falta de model, no de publicitat', i ha criticat que aquestes empreses 'no s'han desprès' del paper: 'Pensen, per exemple, que si fan una pàgina web molt bona els lectors no tornaran al paper', ha exemplificat. També ha defensat que 'no té sentit seguir posant les notícies d'ahir' en aquest format i ha dit que els factors que actualment fan que no desaparegui, com ara la portabilitat, el tacte o la costum d'utilitzar-lo 'no duren més d'una generació'. En aquest sentit, ha avisat que els més joves ja no utilitzen els diaris en paper per informar-se.

L'expert també ha criticat la 'demonització' que es fa dels nous mitjans, una estratègia que, segons ha lamentat, les empreses la fan 'per no perdre control de què s'informa'. També ha ressaltat que l'actual model publicitari, la base de la majoria de mitjans, és inviable: 'Ens resulta incòmode. A més, potser no la necessitem, perquè actualment ja sabem on buscar el que necessitem'. Tot i això, ha deixat entreveure que el futur podria passar pels anuncis personalitzats, encara que impliquin menys privacitat.

Dans ha anat més enllà i ha parlat d'una nova forma de capitalisme i una migració del valor: 'S'ha passat de l'Enciclopèdia Britannica a la Encarta i, actualment, la Wikipedia. Però no hi ha una destrucció de valor per culpa de la tecnologia, tal i com es diu des de certs sectors. Si pensem això faríem el mateix que els que volien destruir les màquines durant la Revolució Industrial', ha destacat.

 

 

Dans, durant la seva intervenció. Dans, durant la seva intervenció. FOTO: Jaume Ventura.