La fiscalia demana quatre anys de presó per un delicte d'estafa i subsidiàriament d'apropiació indeguda per a un veí de Gistaín (Osca) de 49 anys, J. T. S., acusat d'estafar almenys 50.000 euros al seu germà de Lleida.
Segons el ministeri públic, l'acusat es va aprofitar que el seu germà patia pèrdues de memòria a causa d'un accident i es va aprofitar d'ell per fer-se amb els seus diners amb enganys. A més de la pena de presó, la fiscalia sol·licita que se li imposi una multa de 4.050 euros i que indemnitzi el seu germà amb 50.000 euros. El judici es farà a l'Audiència de Lleida el 5 de desembre.
La víctima té una discapacitat del 80% per un accident que va patir el 2014 i pel qual havia rebut una indemnització d'uns 50.000 euros i cobrava una pensió d'invalidesa l'any 2016 d'uns 1.400 euros. L'home vivia a Lleida en un pis de lloguer amb la seva germana, que havia assumit les cures del seu germà, que havia d'anar diàriament a l'associació Aspid per fer exercicis de rehabilitació.
L'acusat, germà de la víctima, vivia a Osca i mantenia poc contacte amb la família. Segons el ministeri públic, amb ànim d'enriquiment injust i aprofitant-se que el seu germà no recordava els motius de la mala relació familiar, li va proposar que demanés un crèdit de 30.000 per fer unes obres al pati de casa seva, a Osca, prometent-li que li faria un apartament i així podria anar a viure amb ell.
Així, el 20 de desembre de 2016, l'acusat va acompanyar el seu germà al notari, a Lleida, per signar el préstec i li va transferir els diners el mateix dia a l'acusat. Les obres, però, mai es van fer i el préstec es va deixar de pagar.
Segons la fiscalia, l'acusat també va convèncer el seu germà per què li concedís poders notarials, el 15 de maig de 2017, sobre el seu compte corrent, que va quedar a zero. A més, al maig de 2017, l'acusat va convèncer el seu germà i la seva germana per endur-se la víctima a Gistaín perquè deia que necessitava vacances. Des de llavors, la víctima és amb l'acusat, allunyat de la resta de la seva família i el seu germà li impedeix el contacte telefònic i les visites amb ells. A més, ha deixat d'assistir als serveis de rehabilitació i visites mèdiques programades.
Demanen quatre anys de presó per a un veí d'Osca acusat d'estafar 50.000 euros al seu germà de Lleida
Segons la fiscalia, l'encausat es va aprofitar que la víctima patia pèrdues de memòria a causa d'un accident per aprofitar-se d'ell
ARA A PORTADA
Publicat el
30 de novembre de 2019 a
les 17:00
Actualitzat el
30 de novembre de 2019 a les
17:02
Et pot interessar
-
Societat
La marea de professors desborda el centre de Lleida en la tercera jornada de vaga educativa
-
Societat
Els professors tallen l'A-2 a Soses, Lleida i Alcarràs
-
Societat
Lo Pau de Ponts: «Les festes majors són l'essència de la meva música»
-
Societat
La 37a Trobada Empresarial al Pirineu posarà el focus en la incertesa global
-
Societat El Segarra-Garrigues comença a subministrar aigua de boca a 14 municipis de la Segarra
-
Societat
Rescaten un excursionista atrapat per una allau al Pallars Sobirà entre el coll de Bassiero i l’Estany Gelat
