Els Agents Rurals han denunciat una persona que utilitzava verins a l'Àrea de Caça de la Donzell, als termes municipals d'Artesa de Segre (Noguera) i Agramunt (Urgell), a l'espai protegit de les Valls del Sió-Llobregós.
Els agents la van sorprendre posant verí per matar fauna, suposadament, amb l'objectiu d'eliminar els depredadors que s'alimenten d'espècies cinegètiques com ara les perdius. En l'escorcoll del vehicle i en diverses zones properes, van localitzar altres esquers i també més trampes prohibides per a la captura de fauna. Ela Agents Rurals també van denunciar el gestor de l'àrea de caça per criar i alliberar perdius sense cap tipus d’autorització ni control sanitari.
A l'entorn on es va localitzar el verí, els Agents Rurals estan duent a terme treballs per recollir tot allò que sigui possible, ja que "s'ha utilitzat verí de la màxima toxicitat i la fauna que pugui morir esdevindrà un nou esquer", segons informa el cos. A la zona, hi ha una abundant població de milà reial, una espècie en perill d'extinció a Catalunya.
A més, s'ha activat la unitat canina de detecció de verí, que palesa ser una eina eficaç per prevenir i minimitzar els efectes d'aquest greu delicte, sens dubte el més greu detectat a Catalunya en els darrers anys, segons asseguren els Agents Rurals.
La zona on s'han produït les pràctiques furtives es troba dins de l’espai protegit Valls del Sió-Llobregós. Els Agents Rurals han comunicat els fets a les autoritats locals perquè informin sobre qualsevol troballa de fauna o altra que pugui tenir relació amb els fets.
La investigació de l'enverinament també ha comportat la denúncia al gestor de l'àrea de caça per criar i alliberar perdius sense cap tipus d’autorització ni control sanitari. A més de les possibles sancions administratives i penals dels fets, també pot comportat la suspensió de l'activitat cinegètica durant diversos anys com a mesura recuperadora i compensatòria de l'entorn afectat.
Denunciada una persona que enverinava animals a Artesa de Segre i a Agramunt
Posava verí a la vall del Sió-Llobregós per matar fauna amb l'objectiu d'eliminar els depredadors que s'alimenten d'espècies cinegètiques com ara les perdius
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de juliol de 2019 a les 22:27
Et pot interessar
-
Societat
La lleidatana Rodi recompra la participació de Michelin després de 15 anys de col·laboració
-
Societat
Lleida, l’única demarcació on el preu de l’habitatge rural supera el de les ciutats
-
Societat
La compravenda d'habitatges puja un 3,2% a Lleida i consolida tres mesos de creixement
-
Societat
La pluja marca el final de la Fira de l’Oli de les Borges Blanques
-
Societat
FGC reforçarà la seguretat contra despreniments a la línia Lleida–La Pobla
-
Societat
Els aeroports de Lleida-Alguaire i Andorra-La Seu tanquen el 2025 amb màxims històrics
