Els Agents Rurals han denunciat una persona com a presumpte responsable de la col·locació d'esquers enverinats en una Àrea Privada de Caça de Verdú (Urgell). El cos va obrir una investigació l'any 2019 arran de l'aparició de fauna morta en circumstàncies estranyes dins del vedat i de les denúncies de veïns de la zona.
Des d'aleshores, els Agents Rurals han pogut constatar que s'utilitzaven esquers amb un verí molt potent per eliminar la fauna competidora i depredadora de les espècies cinegètiques, en especial mamífers depredadors com ara la guineu. A la vegada, l'ús d'aquests esquers també ha provocat la mort d'ocells rapinyaires. Els Agents Rurals han traslladat les diligències d'investigació al Jutjat de Cervera.
Els resultats de les anàlisis realitzades a les mostres recollides conclouen que s'ha utilitzat un verí molt potent, que a més d'eliminar les guineus, ha estat especialment mortífer per als ocells rapinyaires de la zona, entre els quals el milà reial (Milvus milvus), espècie protegida per la Llei de Protecció dels Animals i catalogada com a espècie en perill d'extinció al Catàleg de fauna amenaçada de Catalunya (pendent d'aprovació).
L'ús de verins està totalment prohibit per la legislació i pot comportar sancions tan administratives com penals, a banda de l'establiment de mesures recuperadores respecte el dany causat. En la investigació, que segueix oberta, també hi ha participat el Grup Especial Caní (GEK9) dels Agents Rurals que s'ha dedicat a la recerca dels esquers i els cadàvers dels animals amb la utilització de dos gossos ensinistrats en la detecció de substàncies verinoses i fauna morta.
Denunciat per utilitzar esquers enverinats en un vedat de Verdú
Ha provocat la mort de diversos animals salvatges
ARA A PORTADA
-
-
Pijuan se sotmetrà a una qüestió de confiança al no aconseguir aprovar el pressupost de Tàrrega Redacció
-
-
González reorganitza el govern de Balaguer per sobreviure fins a final de mandat Àlvar Llobet i Sotelo
-
Cinc homicidis i un 25% més de delictes per tràfic de drogues a la demarcació de Lleida el 2025 Redacció
Publicat el
21 de setembre de 2021 a
les 17:40
Et pot interessar
-
Societat
L'IRTA estrena el seu primer centre al Pirineu: «S'ha corregit una anomalia històrica»
-
Societat
Centres educatius de Ponent suspenen sortides i colònies com a mesures de pressió a Educació
-
Societat
Impulsem Lleida avisa d'una Catalunya a «dues velocitats» i denuncia el centralisme del Govern
-
Societat
Jutjaran a Lleida dos homes acusats d'estafar sis milions a distribuïdores d'energia
-
Societat
El restaurant Sisè de Lleida aconsegueix el seu primer Sol Repsol
-
Societat
Vel integral i espai públic: el debat que va començar a Lleida
