Els Agents Rurals va denunciar aquest diumenge un veí de Guissona (Segarra) per pescar amb una xarxa de pesca al Canal d'Urgell, al terme municipal de Preixens (Noguera). L'ús de xarxes de pesca està prohibit a totes les aigües continentals de Catalunya -rius, embassaments i canals-.
Els fets van ser descoberts per agents del cos durant les tasques de vigilància preventiva del buidatge del canal prinicipal, que s'està duent a terme aquests dies. Coincidint amb aquest buidatge, els Agents Rurals intensifiquen les tasques de vigilància per evitar que morin peixos, sigui per manca de cabal o per pescadors que aprofiten la facilitat de pescar-los quan hi ha poca aigua.Es dóna la circumstància que aquests dies es fa el primer buidatge del canal principal del Canal d'Urgell. Gràcies a la comunicació prèvia del buidatge que la Casa Canal fa al Cos d'Agents Rurals, aquests intensifiquen les taques de vigilància per evitar que morin peixos, sigui per manca de cabal o per pescadors que aprofiten la facilitat de pescar-los quan hi ha poca aigua.
De manera general, la pesca amb canya al Canal d'Urgell està prohibida tot l'any. El fet de pescar-hi quan se'n fa el buidatge és especialment greu perquè els peixos es troben en una situació més vulnerable. Així mateix, l'ús de xarxes de pesca està prohibit en tots els rius, embassaments i canals de Catalunya.
Els Agents Rurals van aixecar acta de denúncia administrativa, i van comissar la xarxa i tres truites de riu autòctones, ja mortes, que el denunciat havia pescat i ja duia dins el vehicle. Els fets denunciats estran tipificats com a infracció greu a la Llei de pesca continental de Catalunya, i es sancionen amb multa que pot anar dels 301 fins als 3000 euros.
Denunciat un home per pescar amb xarxa al Canal d'Urgell a Preixens
Societat
Els Agents Rurals van descobrir els fets durant la vigilància que porta a terme el cos coincidint amb el buidatge el canal
ARA A PORTADA
-
Política La Paeria celebra un ple sense debat polític i avala la gestió de les residències de Balàfia Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
28 de setembre de 2015 a
les 20:04
Actualitzat el
28 de setembre de 2015 a les
20:06
Et pot interessar
-
Societat Llibertat vigilada per al menor detingut pel cas dels canals Blocus a Lleida
-
Societat Illa adverteix que «no hi haurà impunitat davant la violència» després de la detenció del menor vinculat a Blocus Lleida
-
Societat Detingut un menor de 16 anys a Bellmunt d’Urgell per dirigir els grups de Blocus Lleida i incitar a saquejos
-
Societat
Detenen un menor que era administrador dels canals de Blocus a Lleida
-
Societat
Posen a prova el Pla d'autoprotecció del túnel de Vielha amb un simulacre d'accident
-
Societat
Presenten a Lleida un robot humanoide preparat per esporgar arbres
