Els Agents Rurals va denunciar aquest diumenge un veí de Guissona (Segarra) per pescar amb una xarxa de pesca al Canal d'Urgell, al terme municipal de Preixens (Noguera). L'ús de xarxes de pesca està prohibit a totes les aigües continentals de Catalunya -rius, embassaments i canals-.
Els fets van ser descoberts per agents del cos durant les tasques de vigilància preventiva del buidatge del canal prinicipal, que s'està duent a terme aquests dies. Coincidint amb aquest buidatge, els Agents Rurals intensifiquen les tasques de vigilància per evitar que morin peixos, sigui per manca de cabal o per pescadors que aprofiten la facilitat de pescar-los quan hi ha poca aigua.Es dóna la circumstància que aquests dies es fa el primer buidatge del canal principal del Canal d'Urgell. Gràcies a la comunicació prèvia del buidatge que la Casa Canal fa al Cos d'Agents Rurals, aquests intensifiquen les taques de vigilància per evitar que morin peixos, sigui per manca de cabal o per pescadors que aprofiten la facilitat de pescar-los quan hi ha poca aigua.
De manera general, la pesca amb canya al Canal d'Urgell està prohibida tot l'any. El fet de pescar-hi quan se'n fa el buidatge és especialment greu perquè els peixos es troben en una situació més vulnerable. Així mateix, l'ús de xarxes de pesca està prohibit en tots els rius, embassaments i canals de Catalunya.
Els Agents Rurals van aixecar acta de denúncia administrativa, i van comissar la xarxa i tres truites de riu autòctones, ja mortes, que el denunciat havia pescat i ja duia dins el vehicle. Els fets denunciats estran tipificats com a infracció greu a la Llei de pesca continental de Catalunya, i es sancionen amb multa que pot anar dels 301 fins als 3000 euros.
Denunciat un home per pescar amb xarxa al Canal d'Urgell a Preixens
Els Agents Rurals van descobrir els fets durant la vigilància que porta a terme el cos coincidint amb el buidatge el canal
ARA A PORTADA
-
-
Lleida convoca un concurs arquitectònic per decidir el futur de l'antiga estació d'autobusos Redacció
-
Comencen les obres d’emergència per reparar el ferm de l’A-2 entre Cervera i la Panadella Àlvar Llobet i Sotelo | Redacció
-
Festa del Lleida CF al Narcís Sala: «Hem celebrat el gol contra l’Atlètic de forma espectacular» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el
28 de setembre de 2015 a
les 20:04
Actualitzat el
28 de setembre de 2015 a les
20:06
Et pot interessar
-
Societat
Aitona es tenyeix de rosa i obre la temporada de Fruiturisme
-
Societat
Sexenni apuja el volum: quatre noves cançons i tres aliats de luxe
-
Societat
El gran centre comercial de Lleida vol obrir portes a finals del 2027
-
Societat Calor inèdita en ple febrer a Ponent amb rècords històrics en una desena d’estacions
-
Societat
L’Institut Mollerussa estrenarà un nou cicle d’FP d’Elaboració de Productes Alimentaris
-
Societat
Lleida manté oberta l'exportació del porcí a la Xina mentre el veto s'estén a Tarragona
