Els municipis de les Garrigues Altes denuncien el deteriorament que pateix la carretera de Torrebesses a Castelldans. Assenyalen que, cada any durant la collita de l'oliva, camions utilitzen aquesta via per transportar oliasses fins a l'empresa General d'olis i derivats de les Borges Blanques.
Així mateix, també hi transiten camions carregats d'olives i oli, fet al qual s'hi suma aquest any el pas de la maquinària pesant de les obres del Segarra-Garrigues. Els ajuntaments de les Garrigues Altes demanen que aquesta carretera, definida al Pla Territorial Parcial de Ponent com a via estructurant primària, formi part de l'Eix tranversal de Ponent que aquests municipis reclamen per vertebrar la comarca de les Garrigues de nord a sud.
Els ajuntaments de les Garrigues Altes asseguren que el pas del trànsit pesat deteriora aquesta carretera, que és de titularitat municipal, i per tant, "són els propis municipis, tots micropobles, que s'han de fer càrrec amb els seus pressupostos de la reparació i manteniment de la via".
A la vegada, les Garrigues Altes demanen la creació de l'Eix transversal de Ponent, de la mateixa manera que ho fan des de la Comunitat de municipis del Segrià Sec, aprofitant l'"oportunitat" que suposa l'alliberament de l'AP-2. Recorden que la carretera es troba recollida com a via estructurant primària al Pla Territorial Parcial de Ponent del 2007.
L'Eix transversal de Ponent permetria connectar la plana d'Urgell amb les Terres de l'Ebre, des de l'A-2 a Bellpuig, seguint el traçat de la C-233, passant per l'AP-2 a les Borges Blanques, seguint per la C-233 i per una carretera local fins a Torrebesses on enllaçaria amb la C-12 fins a Maials.
Denuncien el deteriorament de la carretera de Torrebesses a Castelldans
Insisteixen en reclamar la creació de l'Eix transversal de Ponent i que aquesta via en formi part
Ara a portada
-
Successos Accident mortal a la C-13 en un xoc entre dos camions al terme municipal de Lleida Redacció
-
Societat Maribel Pedrol: «El canal d’Urgell no és conegut perquè no l'hem sabut explicar» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Croada de la Urbana contra la venda ambulant al Centre Històric de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Publicat el 10 de novembre de 2021 a les 16:29
Et pot interessar
-
Societat Les empreses de turisme actiu a Lleida superen els 112 milions d'euros en impacte econòmic
-
Societat El nombre de viatgers allotjats en hotels lleidatans cau un 11,7% al març
-
Societat La compravenda d'habitatges a Lleida augmenta un 16,5% al febrer
-
Societat Lleida floreix amb l’ànima de Sant Jordi