Agents de la Unitat Regional de Medi Ambient de la Regió Policial Pirineu Occidental dels Mossos d'Esquadra van efectuar els dies 20 i 21 d'octubre un dispositiu per controlar l'accés motoritzat dels vehicles que accedien al Parc Natural de l'Alt Pirineu, concretament a la zona de Santa Magdalena, a l’Alt Urgell.
Els controls es van efectuar a instància dels serveis de gestió del Parc, atesa la gran quantitat de vehicles que circulen per les pistes interiors en aquestes dates. Aquests tipus d'actuacions tenen per objectiu evitar que els vehicles circulin per fora de les pistes autoritzades i que els vehicles que formen part d'una sortida organitzada compleixin amb la Llei 9/1995, de 27 de juliol, de regulació de l'accés motoritzat al medi natural.
El resultat del dispositiu va ser de 171 vehicles controlats. D'aquests, 120 formaven part d'un club automobilista que havia organitzat una sortida amb vehicles de més de 25 anys, que feien un ral·li per tota la península. L'empresa organitzadora d’aquesta sortida no havia demanat les autoritzacions a les quals estava obligada per la normativa, motiu pel qual va ser denunciada per circular dins el Parc Natural de l'Alt Pirineu sense permís.
Aquesta denuncia serà tramesa al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, i pot comportar una sanció econòmica a la empresa organitzadora de fins a 3.000 euros.
Denuncien l'organitzador d'un ral·li per l'interior del Parc Natural de l'Alt Pirineu
La comitiva interceptada pels Mossos estava formada per uns 120 vehicles de més de 25 anys
ARA A PORTADA
-
-
Pijuan se sotmetrà a una qüestió de confiança al no aconseguir aprovar el pressupost de Tàrrega Redacció
-
-
González reorganitza el govern de Balaguer per sobreviure fins a final de mandat Àlvar Llobet i Sotelo
-
Cinc homicidis i un 25% més de delictes per tràfic de drogues a la demarcació de Lleida el 2025 Redacció
Publicat el
23 d’octubre de 2018 a
les 22:07
Actualitzat el
23 d’octubre de 2018 a les
22:08
Et pot interessar
-
Societat
L'IRTA estrena el seu primer centre al Pirineu: «S'ha corregit una anomalia històrica»
-
Societat
Centres educatius de Ponent suspenen sortides i colònies com a mesures de pressió a Educació
-
Societat
Impulsem Lleida avisa d'una Catalunya a «dues velocitats» i denuncia el centralisme del Govern
-
Societat
Jutjaran a Lleida dos homes acusats d'estafar sis milions a distribuïdores d'energia
-
Societat
El restaurant Sisè de Lleida aconsegueix el seu primer Sol Repsol
-
Societat
Vel integral i espai públic: el debat que va començar a Lleida
