La policia espanyola ha detingut catorze persones arreu de l'Estat, aquest dimarts, vuit de les quals a Catalunya (una d’elles a Lleida), en una macrooperació coordinada amb l'Audiència Nacional contra el jihadisme, segons ha avançat La Vanguardia i han confirmat a l'ACN fonts policials.
Les detencions s'han fet durant el matí i s'acusa els detinguts d'enaltiment del terrorisme. L'operació s'ha dut a terme en un moment d'augment de la tensió i l'alerta terrorista arran dels atacs de Hamàs a Israel el 7 d'octubre passat que van causar 1.400 morts i la resposta israeliana que ha comportat fins ara més de 10.000 morts a la franja de Gaza. Espanya manté l'alerta terrorista en nivell quatre sobre cinc.
De les vuit detencions a Catalunya, set s'han practicat a Barcelona i una a Lleida. La resta han tingut lloc a València (dues), Guipúscoa (dues), Vitòria (una) i Logronyo (una). Els detinguts són de nacionalitat pakistanesa i la policia sospita que tenen relació amb un moviment integrista d'aquell país.
Els detinguts passaran en les properes hores a disposició judicial i, segons ha pogut saber l'ACN de fonts properes al cas, és previsible que l'Estat demani que se'ls ingressi en un Centre d'Internament d'Estrangers, enlloc de en una presó.
Detenen un presumpte jihadista a Lleida en el marc d’una macrooperació antiterrorista
Una macrooperació antiterrorista permet a la policia espanyola arrestar set sospitosos a Barcelona i sis més a la resta de l'Estat
ARA A PORTADA
Publicat el 07 de novembre de 2023 a les 17:56
Actualitzat el 07 de novembre de 2023 a les 18:01
Et pot interessar
-
Societat Raimat enceta una verema marcada pel fred amb bones previsions de qualitat
-
Societat Assir Lleida i Popetaines impulsen un model integral per a la lactància materna
-
Societat La Diputació rehabilita la carretera entre les Borges i la Floresta
-
Societat Les fades de Carner-Ribalta «s’escapen» del vandalisme
-
Societat La Seu adjudica les obres de l’INEFC Pirineus, que començarà a construir-se a la tardor
-
Societat Lleida en alerta per una onada de calor que pot arribar als 40 graus