El nou centre policial de la Mariola, en funcionament dilluns

La Guàrdia Urbana es coordinarà amb els Mossos per fer controls conjunts

Publicat el 30 de maig de 2024 a les 15:50
Actualitzat el 30 de maig de 2024 a les 17:07

El barri de la Mariola de Lleida comptarà a partir de dilluns amb un nou centre operatiu de la Guàrdia Urbana, iniciativa del govern municipal de la Paeria de Lleida, amb l'objectiu de millorar la seguretat i la convivència en aquesta zona. El centre, situat al Centre Cívic del barri, estarà obert matí i tarda, de dilluns a divendres, i proporcionarà atenció ciutadana, permetent als veïns presentar denúncies o sol·licitar informació.

El centre operatiu obrirà d'11 a 12 del matí i de 16 a 19 de la tarda, amb dos agents de proximitat assignats. A partir de les set de la tarda, la Unitat Polivalent, composta per vuit agents, patrullarà pel barri durant els períodes de major conflictivitat. A més, setmanalment es realitzaran controls conjunts amb els Mossos d'Esquadra per reforçar la vigilància.

Les funcions del dispositiu inclouen atenció al ciutadà, patrullatge fix, i contacte diari amb comerciants, associacions i entitats del barri. També es preveuen controls de seguretat per prevenir robatoris i augmentar la vigilància del trànsit, especialment a les cruïlles principals, on s'ha detectat la realització de curses de velocitat amb cotxes. Les patrulles es reforçaran en horari comercial i durant els mercadets, i es posarà especial atenció a les conductes que infringeixin l'ordenança de civisme i a la venda ambulant no autoritzada.

L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha subratllat la importància d'aquesta mesura per avançar en un clima de convivència i tranquil·litat al barri. Larrosa ha destacat les 1.052 actuacions realitzades al barri de la Mariola des de principis d'any, més de 400 de les quals en matèria de trànsit. L'alcalde ha afirmat que no es farà "ni un pas enrere" en aquest àmbit i ha alertat sobre el perill d'alimentar discursos d'odi i xenofòbia..

Larrosa ha anunciat que s'ha sol·licitat una reunió amb la Fiscalia de Lleida, prevista pel pròxim 17 de juny, per abordar de manera integral la problemàtica de la seguretat al barri de la Mariola.

Aquesta iniciativa forma part d'un esforç continuat per millorar la seguretat i la qualitat de vida dels residents de la Mariola, reforçant la presència policial i la col·laboració amb altres cossos de seguretat.