El Servei Català de Trànsit (SCT) desplegarà durant la nit de Cap d'Any un dispositiu especial de circulació amb 51 controls d'alcoholèmia i drogues arreu del territori per vetllar per la seguretat a la carretera. Un total de 172 efectius dels Mossos d'Esquadra participaran en l’operatiu, que començarà a les 10 del vespre del 31 i acabarà a les 10 del matí del primer dia del 2019.
Prevenir contra els efectes de l'alcohol i les substàncies estupefaents i retirar de la circulació aquells conductors que hagin begut o que s'hagin drogat és l'objectiu prioritari dels controls que es realitzaran durant la nit de Cap d'Any. El SCT ha fet una crida a “extremar la prudència" a la carretera durant la primera nit de l'any. Aquest 2018, 185 persones han perdut la vida a les carreteres catalanes.
El Servei Català de Trànsit ha informat que durant la nit de Cap d’Any els desplaçaments no acostumen a ser de llarg recorregut, ja que majoritàriament són a localitats veïnes i per vies ja conegudes. A més ha recordat que, encara que se circuli amb una taxa d’alcoholèmia dins dels marges legals permesos, el risc d’accident pot incrementar, ja que l’única taxa segura és 0,0%. També destaca el consum de substàncies psicoactives altera les condicions físiques i psíquiques, cosa que comporta un risc greu a la carretera.
“El consum d’alcohol o altres drogues té unes conseqüències tràgiques quan es combina amb la conducció”, de fet “es considera un dels principals factors concurrents de la sinistralitat viària”. Segons les dades de l’Institut de Medicina Legal del 2017, el 38% dels conductors morts en accidents de trànsit a Catalunya van donar positiu en consum en alguna d’aquestes tres substàncies: alcohol, drogues o psicofàrmacs. En el 30,7% de les víctimes mortals es va detectar presència d’alcohol i en un 13,3%, drogues o psicofàrmacs.
Més seguretat, neteja i transport a Barcelona
L’Ajuntament de Barcelona reforçarà la seguretat i la neteja la nit de Cap d’Any, especialment a la zona de l’avinguda Reina Maria Cristina, on un espectacle multimèdia de pirotècnia, llum i aigua creat per l’ocasió per la companyia francesa Groupe F donarà la benvinguda al 2019.
Paral·lelament, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) mantindrà el servei de Metro tota la nit. Concretament, funcionarà 43 hores, de les 5 del matí de dilluns a les 12 de la nit del dia 1 de gener, per facilitar els desplaçaments ràpids i segurs. També es reforçarà la seguretat viària a la ciutat, on es faran controls d’alcoholèmia i de drogues a diferents punts per tal de prevenir accidents de trànsit.
Dispositiu especial per Cap d'Any: 51 controls d'alcoholèmia i droga arreu del territori
Societat
Trànsit fa una crida a “extremar la prudència" a la carretera
ARA A PORTADA
-
Societat Ajuntaments de Lleida alerten del perill de veure l'eclipsi en zones no segures Agència Catalana de Notícies
-
Successos L'incendi de Senet ja ha cremat 44 hectàrees i amenaça el parc nacional Pau Espí Solé | Natàlia Pinyol
-
Societat Golmés es prepara per viure una Festa Major plena de música, tradició i activitats per a tots els públics Redacció
-
Successos Tàrrega analitza els excrements trobats a les piscines municipals per identificar-ne l'autor Pau Espí Solé
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
Publicat el
30 de desembre de 2018 a
les 19:53
Et pot interessar
-
Societat
El fotoperiodista Kim Manresa serà guardonat amb el Premi Miravisions d’Honor 2026
-
Societat
Lleida desplegarà un ampli dispositiu de seguretat per a l'eclipsi
-
Societat
La Xarxa Dret i Presó denuncia el veto a la compareixença de Pablo Hasel al Parlament
-
Societat
El jutjat de Lleida desestima les darreres demandes de regants contra el tancament del canal d'Urgell
-
Societat
El 40è aniversari de l’agermanament de l’estat de Califòrnia amb Catalunya i els Amics de Gaspar de Portolà (III)
-
Societat
Exhaurides les entrades per veure l’eclipsi des dels espais habilitats per la Paeria de Lleida
