La promotora del Doctor Music Festival ha desmentit als ecologistes i ha assegurat que "el risc d'una riuada sobtada i perillosa a la zona de festival és del tot inexistent". La denúncia pública d'aquest col·lectiu, en què s'afirma que l'esdeveniment es farà en un terreny inundable, ha rebut com a resposta un aclariment: "No és el mateix una zona amb el risc d'inundar-se que una zona amb el risc de riuada".
En un comunicat, també es es sosté que "cap dels terrenys que ocupa el festival es troba en un espai protegit, i menys encara en zona de Parc Natural". "Qualsevol persona sensible per la naturalesa i l'ecologisme pot estar tranquil·la", ja que "estem treballant per a fer un dels festivals més sostenibles d'Europa", conclou el text.
Des de l'organització del Doctor Music argumenten que una zona inundable és aquella que en una situació extraordinària (per exemple un desglaç primaveral més ràpid de l'habitual) és susceptible d'inundar-se.
Aquest fenomen, diuen, en un espai tan gran com el Pla de Santa Maria (recinte del festival) es produiria molt a poc a poc i sense corrent amb força d'arrossegament, el que implica, segons han afegit, que podrien passar dies fins que l'aigua aconseguís un nivell perillós per a les persones. En canvi, sostenen que una riuada pot arrasar amb tot el que trobi en el seu camí.
Doctor Music no canviarà el projecte perquè el risc d'inundació és «inexistent»
La promotora desmenteix als ecologistes i diu que els terrenys no es troben en un espai protegit
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de desembre de 2018 a les 23:26
Actualitzat el 06 de desembre de 2018 a les 23:35
Et pot interessar
-
Societat Lleida reactiva les converses per construir la primera gran mesquita
-
Societat Reobren les piscines d’Almacelles després de detectar-hi excrements humans
-
Societat La nova estació d’autobusos de Lleida amb 28 andanes obrirà al primer trimestre del 2026
-
Societat Avaria a la catenària deixa sense trens el tram entre Lleida i Juneda
-
Societat Trànsit reforça els radars i els controls a les carreteres de Ponent
-
Societat Augmenta el rastre de drogues com la cocaïna i la ketamina a les aigües residuals de Lleida