La promotora del Doctor Music Festival ha desmentit als ecologistes i ha assegurat que "el risc d'una riuada sobtada i perillosa a la zona de festival és del tot inexistent". La denúncia pública d'aquest col·lectiu, en què s'afirma que l'esdeveniment es farà en un terreny inundable, ha rebut com a resposta un aclariment: "No és el mateix una zona amb el risc d'inundar-se que una zona amb el risc de riuada".
En un comunicat, també es es sosté que "cap dels terrenys que ocupa el festival es troba en un espai protegit, i menys encara en zona de Parc Natural". "Qualsevol persona sensible per la naturalesa i l'ecologisme pot estar tranquil·la", ja que "estem treballant per a fer un dels festivals més sostenibles d'Europa", conclou el text.
Des de l'organització del Doctor Music argumenten que una zona inundable és aquella que en una situació extraordinària (per exemple un desglaç primaveral més ràpid de l'habitual) és susceptible d'inundar-se.
Aquest fenomen, diuen, en un espai tan gran com el Pla de Santa Maria (recinte del festival) es produiria molt a poc a poc i sense corrent amb força d'arrossegament, el que implica, segons han afegit, que podrien passar dies fins que l'aigua aconseguís un nivell perillós per a les persones. En canvi, sostenen que una riuada pot arrasar amb tot el que trobi en el seu camí.
Doctor Music no canviarà el projecte perquè el risc d'inundació és «inexistent»
Societat
La promotora desmenteix als ecologistes i diu que els terrenys no es troben en un espai protegit
ARA A PORTADA
-
-
-
Successos La conductora del bus accidentat a Lleida dona negatiu a les proves d'alcoholèmia i drogues Redacció
-
Successos El xoc d’un autocar contra la Diputació de Lleida deixa 44 ferits, cinc molt greus Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Els afectats de l’incendi de Torrefeta reclamen agilitat per reduir el risc de foc al camp Redacció
Publicat el
06 de desembre de 2018 a
les 23:26
Actualitzat el
06 de desembre de 2018 a les
23:35
Et pot interessar
-
Societat
Ordeig afirma que s’està «més ben preparat» per afrontar incendis com el de la Segarra de fa un any
-
Societat
Una bomba de fa gairebé quatre segles emergeix en unes excavacions a la Seu d’Urgell
-
Societat
Una quarantena d’empreses lleidatanes deuen més de 50 milions a Hisenda
-
Societat Doctor Prats encapçalarà el cartell de l’Aquelarre de Cervera
-
Societat
El TSJC obliga una fleca de Balaguer a readmetre una treballadora acomiadada durant una baixa
-
Societat L’incendi de la Llitera ja és el pitjor de l’any a la península
