Unes nou comarques més, també de ponent i el terç sud del país poden quedar afectades en alguna part del seu territori per aquest risc d'incendi que augmentarà progressivament a les zones més llunyanes al litoral. Per aquest motiu, Protecció Civil ha anul·lat qualsevol autorització d'activitats amb risc d'incendi i demana extremar les precaucions i la vigilància les zones indicades. Les comarques de la Conca de Barberà, Garrigues, Noguera, Pallars Jussà, Pla d'Urgell, Priorat, Ribera d'Ebre, Segarra, Segrià, Solsonès, Terra Alta i Urgell són les zones de Catalunya en què des d'aquest dimecres i fins el proper dia 23 d'agost pateixen un risc d'incendis més elevat. També poden quedar afectades en alguna part del seu territori les següents comarques: l'Alt Camp, l'Alt Urgell, l'Anoia, el Bages, el Baix Camp, el Baix Ebre i el Solsonès.
La Direcció General de Medi Natural i Biodiversitat ha emès un informe que així ho indica mentre que la Direcció General de Protecció Civil (DGPC) de la Generalitat ha activat una pre-alerta del Pla Infocat. El risc afecta principalment ponent i el terç sud del país, i que s'allargarà els propers dies i sobretot de cara al cap de setmana segons les previsions meteorològiques, que indiquen una baixada de les humitats i per tant, un progressiu increment del perill d'incendi forestal en les zones més allunyades de la costa.
Protecció Civil demana extremar les precaucions i la vigilància en aquestes zones així com recorda que les autoritzacions per activitats amb risc d'incendi forestal queden anul·lades.
Dotze comarques de ponent i el sud de Catalunya, en pre-alerta per un alt risc d'incendis
La Conca de Barberà, Garrigues, Noguera, Pallars Jussà, Pla d'Urgell, Priorat, Ribera d'Ebre, Segarra, Segrià, Solsonès, Terra Alta i Urgell són les dotze comarques que des d'aquest dimecres pateixen un risc d'incendi més elevat a causa de les altes temperatures i les humitats baixes d'aquests propers dies.
ARA A PORTADA
-
-
110 bombers voluntaris de Lleida porten la Generalitat als tribunals per reclamar drets laborals Redacció
-
Protecció Civil fa un simulacre d’accident aeri a l’aeroport de Lleida-Alguaire amb morts i ferits Redacció
-
-
Rafel Jaume guanya el 42è Premi Josep Vallverdú amb una obra sobre ètica, música i intel·ligència artificial Redacció
Publicat el 17 d’agost de 2011 a les 19:58
Et pot interessar
-
Societat
Sacsejada a Medicina: els estudiants planten cara al trasllat a Igualada
-
Societat
Els noms que triomfen a Lleida el 2024 trenquen tots els pronòstics
-
Societat
Una associació reclama prioritzar el transport públic actual abans que el nou AVE Lleida-Madrid
-
Societat
Les Garrigues preveu una campanya millor que la dels tres darrers anys «desastrosos»
-
Societat
Balaguer opta a 12,5 milions per transformar a fons el Centre Històric entre 2026 i 2030
-
Societat
Lleida es reivindica amb l’Agrobiotech, la fira del futur del camp
