Segons el Ministeri d'Educació, ha explicat Viñuela, un de cada tres alumnes amb problemes d'aprenentatge té algun problema visual no detectat. Alguns símptomes que apunten problemes amb la visió són aclucar els ulls o seguir la línia amb el dit mentre es llegeix a una edat que no correspon.
El director dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Lleida, Miquel Àngel Cullerés, ha explicat que estan immersos en converses amb institucions i empreses per, un cop obtinguts els resultats, poder intervenir en aquells casos que recomanin els especialistes i en què la família no tingui recursos per fer-hi front.
L'acord entre Ensenyament i el Col·legi d'Òptics permetrà analitzar la vista als alumnes de les escoles Magí Morera i Santa Maria de Gardeny i els instituts Castell dels Templers i Ronda. Està previst que els estudis comencin a meitats de març ja que han tret ara a concurs quatre places d'optometristes que es dedicaran a aquesta feina.
Cullerés ha agraït des del departament la disponibilitat del Col·legi ja que considera que detectar possibles problemes a la vista dels alumnes i corregir-los permetrà el progrés del seu aprenentatge. Un cop fets els informes personalitzats caldrà doncs intervenir, posant per exemple ulleres. En aquest cas, s'estan mantenint converses per ajudar econòmicament les famílies que no disposin dels diners necessaris per fer front a aquest problema.
És la primera vegada que es fa a Catalunya una anàlisi d'aquesta dimensió i s'han escollit aquests centres, segons Ensenyament, perquè estan catalogats com a centres d'una alta complexitat i amb un alt nivell de fracàs escolar. No es descarta ampliar aquests estudis a altres centres més endavant.
A més de les avaluacions, el Col·legi d'Òptics en col·laboració amb Ensenyament oferirà també xerrades adreçades als pares i mares i detectar possibles problemes a la vista dels seus fills.
Cullerés ha agraït des del departament la disponibilitat del Col·legi ja que considera que detectar possibles problemes a la vista dels alumnes i corregir-los permetrà el progrés del seu aprenentatge. Un cop fets els informes personalitzats caldrà doncs intervenir, posant per exemple ulleres. En aquest cas, s'estan mantenint converses per ajudar econòmicament les famílies que no disposin dels diners necessaris per fer front a aquest problema.
És la primera vegada que es fa a Catalunya una anàlisi d'aquesta dimensió i s'han escollit aquests centres, segons Ensenyament, perquè estan catalogats com a centres d'una alta complexitat i amb un alt nivell de fracàs escolar. No es descarta ampliar aquests estudis a altres centres més endavant.
A més de les avaluacions, el Col·legi d'Òptics en col·laboració amb Ensenyament oferirà també xerrades adreçades als pares i mares i detectar possibles problemes a la vista dels seus fills.