El festival PICURT reuneix unes 1.000 persones a Artedó

Publicat el 29 de juny de 2008 a les 11:36

Tres elements que en aquests moments no ofereix cap altra de les més de 70 mostres de cinema que se celebren anualment a Catalunya. I tot això, a més, en el privilegiat entorn del Cadí-Moixeró i amb la cultura del Pirineu com a base del projecte.

Entre el divendres i el dissabte unes 1.000 persones es van reunir al petit poble d’Artedó per a seguir d’aprop les més de 50 activitats que es van dur a terme durant tot el dia i que van finalitzar ben entrada la nit amb la projecció dels curtometratges d’aquest any: “Queribus” d’Alexis Racionero, “Dones d’Aigua” de Txell Segués i “El mercat de pagés: saó, taulades i plançons” d’Albert Galindo. A més, es van poder veure durant tot el dia altres curtmetratges internacionals com ara “The Tube with a Hat” de Radu Jude (Rumanía) o “Daughters of Wisdom” de Bari Pearlman, film ganador del Trento Film Festival 2008.

Un altre dels plats forts del dia va ser la conferencia que per la tarde va realitzar l’historiador Carles Gascón sobre els càtars al Pirineu en el marc de la XV Trobada d’Escriptors al Pirineu que aquest any se celebra en la Seu d’Urgell i que va aprofitar la coincidència amb el PICURT per a portar a terme aquest acte en el marc del festival. La Trobada d’Escriptors la promouen el Consell Cultural de les Vals d’Àneu i el Grup d’Estudis de Llengua i Literatura de Ponent i del Pirineu.

Per la seva part, la directora del PICURT i propietària dels cinemes Guiu de la Seu d’Urgell, Montse Guiu, va assegurar que en només dos anys el festival s’ha consolidat com a plataforma de debat i de promoció de l’audiovisual al Pirineu i va anunciar que en la propera edició hi haurà novetats importants en l’àmbit de la producció audiovisual i de la difusió de la mostra a nivell internacional. Cal recordar que els tres curtmetratges realitzats en la primera edició del PICURT han estat seleccionats en diversos festivals internacionals.

Segons Montse Guiu, un dels objectius del PICURT és precisament el de convertir-se en un punt de trobada i debat sobre les possibilitats del sector audiovisual al Pirineu (amb actors, productors, guionistes, directors, periodistes..,) tant pel que fa a la producció pròpia com a la situació de les empreses que treballen en aquest àmbit. “Les característiques geogràfiques i sociològiques de les comarques de muntanya fan que aquestes siguin un lloc idoni per la producció audiovisual però en canvi es fa poca producció pròpia perquè sovint hi ha pocs recursos i no hi ha les infraestructures necessàries per impulsar projectes audiovisuals propis”, va explicar la directora de PICURT.

Veure galeria d'imatges de la mostra.

 

 

Txell Segués, la directora de "Dones d'Aigua". La directora de "Doines d'Aigua", Txell Segués.