El Govern d'Aragó ha interposat una demanda al Jutjat d'Instrucció 1 d'Osca en la qual sol·licita que la taula Presentació de Jesús en el Temple torni al Reial monestir de Santa María de Sixena (Osca).
La demanda, interposada aquest dilluns, ha estat admesa a tràmit i repartida al mateix jutjat.
Aquesta peça, que va sortir del Reial monestir després del 1923, quan va ser declarat Bé d'Interès Cultural, està dipositada judicialment al Museu de Saragossa, després que les forces de seguretat de l'Estat la interceptessin en una casa de subhastes de Barcelona, ha informat l'Executiu aragonès en una nota de premsa.
Referent a això, la consellera d'Educació, Cultura i Esport, Mayte Pérez, s'ha mostrat confiada que la Justícia resolgui a favor de les pretensions aragoneses i aquesta tornada es produeixi tan aviat com sigui possible.
"Confiem en l'Estat de Dret i, igual que els tribunals han considerat que les 97 peces que estaven al MNAC i al Museu de Lleida havien de retornar a la seva llar, passi el mateix en aquest cas", ha manifestat.
Així mateix, la consellera espera que l'Audiència Provincial d'Osca resolgui de forma definitiva l'execució de la sentència perquè les pintures murals també puguin retornar al Monestir "més aviat que tard".
El Govern d'Aragó interposa una demanda per sol·licitar la devolució d'una taula del monestir de Sixena
Societat
L'obra està dipositada judicialment al Museu de Saragossa després que les forces de seguretat de l'Estat la interceptessin en una casa de subhastes de Barcelona
ARA A PORTADA
-
Política La Paeria celebra un ple sense debat polític i avala la gestió de les residències de Balàfia Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
26 d’octubre de 2018 a
les 00:20
Actualitzat el
26 d’octubre de 2018 a les
00:22
Et pot interessar
-
Societat Llibertat vigilada per al menor detingut pel cas dels canals Blocus a Lleida
-
Societat Illa adverteix que «no hi haurà impunitat davant la violència» després de la detenció del menor vinculat a Blocus Lleida
-
Societat Detingut un menor de 16 anys a Bellmunt d’Urgell per dirigir els grups de Blocus Lleida i incitar a saquejos
-
Societat
Detenen un menor que era administrador dels canals de Blocus a Lleida
-
Societat
Posen a prova el Pla d'autoprotecció del túnel de Vielha amb un simulacre d'accident
-
Societat
Presenten a Lleida un robot humanoide preparat per esporgar arbres
