El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació ha sol·licitat al Ministeri d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Medi Ambient la retirada del mercat de 3.015 tones de poma. Aquest dijous el Ministeri va informar que la Comissió Europea assignarà a l'estat espanyol una quota addicional per retirar fruita del mercat i, així, poder fer front als baixos preus que pateix el sector.
D'altra banda, des de la conselleria d'Agricultura també s'ha demanat que se sol·liciti un increment d'aquesta quota, "ja que es preveu que aquesta s'esgoti ràpidament tenint en compte les existències que hi ha en les cambres". L'excés d'oferta que hi ha al mercat, sobretot per l'entrada de poma provinent de Polònia com a conseqüència del veto rus, es tradueix en baixos preus per als productors.
A més, a aquesta situació se sumen les dificultats que pateix també el sector dels cítrics. Per això, des del Departament d'Agricultura s'ha reclamat al Ministeri que "es fa necessari activar, un any més", les mesures extraordinàries previstes en el sector de fruites i hortalisses per a fer front al veto rus.
El Govern demana a Madrid que retiri del mercat 3.000 tones de poma
La petició arriba després que el Ministeri informés que la Comissió Europea assignarà a l'estat espanyol una quota addicional per retirar fruita del mercat
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de febrer de 2017 a les 21:20
Actualitzat el 11 de febrer de 2017 a les 21:24
Et pot interessar
-
Societat
Balaguer opta a 12,5 milions per transformar a fons el Centre Històric entre 2026 i 2030
-
Societat
Lleida es reivindica amb l’Agrobiotech, la fira del futur del camp
-
Societat
Jutjaran la treballadora d'un local d'oci de l'Alta Ribagorça per traficar amb cocaïna i heroïna
-
Societat
El Govern ultima canvis perquè més regants accedeixin als ajuts de la modernització dels Canals d’Urgell
-
Societat
Lleida guanya pes en la nova compra d’habitatges socials: Incasòl adquirirà 98 pisos a la ciutat
-
Societat
L'interior dels Jutjats de Cervera es millorarà per adaptar-lo a un futur tercer jutjat
