El judici per la mort violenta d'un home a Artesa de Segre (Noguera) el desembre de 2018 es podria fer al maig de 2021, després que s'hagi donat per tancada la fase d'instrucció amb la reconstrucció del crim feta divendres passat amb els tres investigats. Segons fonts pròximes al cas, però, només el noi que segueix en llibertat per aquests fets va explicar la seva versió. Els altres dos, un noi i una noia, que segueixen en presó provisional, es van negar a col·laborar.
A més, tot i que inicialment estava programada per a aquest dilluns, el jutjat d'instrucció 3 de Balaguer va aprofitar el mateix divendres 11 per acollir la vista per prorrogar la presó provisional d'un dels joves, que el dia 20 de desembre complirà dos anys entre reixes.
Els investigats pel crim són tres joves, veïns de Lleida, d'entre 19 i 21 anys.
Un dels nois va quedar en llibertat després de pagar una fiança de 500 euros i els altres dos, un noi i una noia, van ingressar a la presó, tot i que ella va estar uns mesos en llibertat. L'altre noi farà dos anys que està en presó provisional el 20 de desembre i segons la Llei d'Enjudiciament Criminal cal acordar una pròrroga de presó justificada quan se superen els dos anys.
Tots tres estan investigats pels delictes d'homicidi, detenció il·legal, estafa bancària i incendi, per la mort de Josep Maria S. F., de 60 anys, molt conegut al municipi perquè va ser director de la ràdio d'Artesa.
El cadàver el van trobar els Mossos d'Esquadra el 4 de desembre de 2018 a casa de la víctima, al carrer Amadeu d'Artesa de Segre, quan es van desplaçar al pis de l'home en rebre una denúncia. A l'interior van trobar la víctima, nua, amb un objecte a la gola i en estat inicial de descomposició perquè la calefacció estava encesa. Ja llavors es va establir que havia mort feia uns dies.
Arran de la investigació oberta per aclarir els fets, els Mossos van detenir els tres sospitosos el 18 de desembre. Segons les investigacions, el mòbil del crim seria econòmic i els acusats haurien intentat cremar el cadàver per destruir proves.
El judici pel crim d'Artesa de Segre es podria fer al maig
Societat
Es dona per tancada la fase d'instrucció després que divendres citessin els investigats a una reconstrucció dels fets
ARA A PORTADA
-
-
Societat Tret de sortida a la mitja veda de caça a Ponent amb menys exemplars de guatlla al Segrià ACN
-
Societat Denuncien el «col·lapse» del sistema de cites d'estrangeria a Lleida i reclamen solucions ACN
-
-
Successos Set persones detingudes a Lleida en l’operatiu per evitar aldarulls al Parc sobre les Vies ACN
Publicat el
14 de desembre de 2020 a
les 18:14
Et pot interessar
-
Societat
Mor un jove en caure-li a sobre una paret mentre rehabilitava una casa al Pallars Sobirà
-
Societat
Els veïns afectats per l’incendi del bloc de Balàfia de Lleida entren lentament a recuperar pertinences
-
Societat
Mor un home de 57 anys per un infart minuts abans de veure l'eclipsi
-
Societat
Eufòria durant la cobertura total del Sol als punts d’observació de Lleida
-
Societat
Els hotels a Lleida arriben al 100% de l'ocupació per l'eclipsi
-
Societat
Aquestes són les cinc millors pizzeries de Lleida, segons les valoracions dels clients
