El judici per la mort violenta d'un home a Artesa de Segre (Noguera) el desembre de 2018 es podria fer al maig de 2021, després que s'hagi donat per tancada la fase d'instrucció amb la reconstrucció del crim feta divendres passat amb els tres investigats. Segons fonts pròximes al cas, però, només el noi que segueix en llibertat per aquests fets va explicar la seva versió. Els altres dos, un noi i una noia, que segueixen en presó provisional, es van negar a col·laborar.
A més, tot i que inicialment estava programada per a aquest dilluns, el jutjat d'instrucció 3 de Balaguer va aprofitar el mateix divendres 11 per acollir la vista per prorrogar la presó provisional d'un dels joves, que el dia 20 de desembre complirà dos anys entre reixes.
Els investigats pel crim són tres joves, veïns de Lleida, d'entre 19 i 21 anys.
Un dels nois va quedar en llibertat després de pagar una fiança de 500 euros i els altres dos, un noi i una noia, van ingressar a la presó, tot i que ella va estar uns mesos en llibertat. L'altre noi farà dos anys que està en presó provisional el 20 de desembre i segons la Llei d'Enjudiciament Criminal cal acordar una pròrroga de presó justificada quan se superen els dos anys.
Tots tres estan investigats pels delictes d'homicidi, detenció il·legal, estafa bancària i incendi, per la mort de Josep Maria S. F., de 60 anys, molt conegut al municipi perquè va ser director de la ràdio d'Artesa.
El cadàver el van trobar els Mossos d'Esquadra el 4 de desembre de 2018 a casa de la víctima, al carrer Amadeu d'Artesa de Segre, quan es van desplaçar al pis de l'home en rebre una denúncia. A l'interior van trobar la víctima, nua, amb un objecte a la gola i en estat inicial de descomposició perquè la calefacció estava encesa. Ja llavors es va establir que havia mort feia uns dies.
Arran de la investigació oberta per aclarir els fets, els Mossos van detenir els tres sospitosos el 18 de desembre. Segons les investigacions, el mòbil del crim seria econòmic i els acusats haurien intentat cremar el cadàver per destruir proves.
El judici pel crim d'Artesa de Segre es podria fer al maig
Societat
Es dona per tancada la fase d'instrucció després que divendres citessin els investigats a una reconstrucció dels fets
ARA A PORTADA
-
Política Fèlix Larrosa: «El temps posarà Montse Mínguez al lloc que li correspon» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
Publicat el
14 de desembre de 2020 a
les 18:14
Et pot interessar
-
Societat
L’Escola Pia reclama dues línies més d’I3 per al curs vinent a Balaguer
-
Societat
Endesa buida els canals de Balaguer, Térmens i Lleida durant set setmanes per tasques de manteniment
-
Societat
El Govern reforça l’accés dels municipis lleidatans als fons europeus directes
-
Societat Els pagesos de Ponent es formen per combatre la plaga de conills
-
Societat
El Suprem rebutja revisar la condemna de sis anys de presó per una agressió sexual a Lleida
-
Societat
La DOP Les Garrigues preveu produir la meitat del previst de quilos d’olives per la falta de pluges
