El Món Màgic de les Muntanyes presenta com a novetats mercats de Nadal

Publicat el 03 de desembre de 2009 a les 15:39

El Món Màgic de les Muntanyes s'iniciarà aquest dissabte amb la inauguració del carrer Major a les cinc de la tarda, i l'encesa de llums i un cercavila a les set del vespre a la plaça de Catalunya que clourà amb un castell de focs a la plaça dels Oms. Tot seguit s'inaugurà l'exposició 'El Món Màgic de les nines' que es troba instal·lada a la sala de Sant Domènec.

La tinent d'alcalde de Promoció de la Ciutat, Teresa Casassas, ha explicat en l'acte de presentació del Món Màgic de les Muntanyes celebrat aquest dijous, que aquest  té com a objectiu proposar activitats lúdiques a tots els urgellencs durant les festes de Nadal i alhora és un valor important per a promocionar i dinamitzar turísticament la Seu. “El Món Màgic és un gran paraigües que engloba totes les activitats que durant tot el Nadal es porten a terme a la Seu per tal que els ciutadans en gaudeixin, però també esdevingui una eina de promoció turística de cara als visitants que vinguin aquests dies a la nostra ciutat”, ha afirmat Casassas.

Com a novetats de l'edició 2009 de El Món Màgic de les Muntanyes, Teresa Casassas ha anunciat la celebració de dos mercats de Nadal, concretament que tindrà lloc aquest dissabte al carrer de Sant Josep de Calassanç on una vintena de comerços oferiran productes nadalencs com torrons, lots, plantes, regals, ornamentació nadalenca, etc. Aquest mercat restarà obert de manera ininterrompuda de deu del matí a nou de la nit i s'instal·larà sota unes carpes obertes amb calefacció. El segon mercat nadalenc es desenvoluparà al carrers dels Canonges, dissabte 19 de desembre, 'El Nadal dels Canonges' que obrirà de les quatre de la tarda fins a les deu de la nit. Aquest mercat nadalenc està organitzat per La Seu Comercial.

I com cada any, dins El Món Màgic de les Muntanyes hi ha un munt d'activitats programes per a nens i joves, tal i com ha explicat la regidora de Joventut i Festes del Consistori, Mireia Pellicer, que s'iniciaran amb l'edició de la revista 3,2,1... Nadal que es repartirà a tots els alumnes de la Seu, on hi podran trobar els tiquets gratuïts per accedir al Parc de Nadal que tindrà lloc al poliesportiu municipal del 27 al 30 de desembre, d'onze del matí a dues del migdia i de quatre de la tarda a les vuit del vespre.

Pellicer també ha avançat que el tradicional Tió de la Freita que té lloc el 24 de desembre, enguany s'avança mitja respecte les edicions anteriors, concretament a dos quarts de sis de la tarda, per fer més curta l'espera a tots els nens i nenes que fan cua per fe cagar el tió. La regidora de Joventut i Festes també ha afegit que “aquest és un dels actes que més persones convoca i que aquest any els minairons han previst augmentar el nombre d'obsequis per arribar als 1.100, superant així el nombre de regals que s'han ofert en els darrers anys”.

Respecte al Parc de Nadal, gratuït per a tots els nens i nenes de la Seu i comarca, comptarà uns jocs gegants realitzats amb materials reutilitzats “molt originals”, ha explicat Mireia Pellicer. A més cada tarda, de set a vuit del vespre hi haurà actuacions de pallassos, de màgia i d'animacions infantils diverses.

D'altra banda, els dies 19 i 24 de desembre un patge reial, que es trobarà localitzat a la cruïlla dels carrers Major i fra Andreu Capella, recollirà les cartes dirigides als Reis de l'Orient.

Respecte a l'exposició que es troba instal·lada a la sala de Sant Domènec 'El Món Màgic de les nines' que restarà oberta al públic del 5 al 27 de desembre, hi ha organitzat un taller dirigit a nens i nenes de 4 a 10 anys per tal que puguin confeccionar la seva pròpia nina.

Podeu consultar el programa de totes les activitats del Món Màgic de les Muntanyes a la web de Turisme La Seu.

 

 

Presentació del Món Màgic de les Muntanyes. Presentació del Món Màgic de les Muntanyes.