L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha explicat que el nou govern assumeix les modificacions urbanístiques de l'anterior mandat per a fer possible la nova estació d'autobusos però que posa condicions a la Generalitat perquè garanteixi la permeabilitat urbana, una mobilitat justa i la protecció patrimonial dels edificis dels Docs i la Meta. Larrosa ha dit que sempre ha defensat que la nova estació havia d'estar al costat de la de ferrocarril i garantir la intermodalitat.
Larrosa ha explicat que volen donar continuïtat al que es va plantejar per part de l'anterior govern d'ERC i Junts i també de la Generalitat, i per això avancen els tràmits perquè el Govern, que encara no és titular dels terrenys, en pugui disposar. Larrosa ha dit que els agradaria que en els futurs tràmits, com són el projecte de reparcel·lació i el d'urbanització, es tinguin en compte la permeabilitat urbana entre el centre de la ciutat i el barri de Pardinyes, treballant conceptes com la coberta transitable de l'estació d'autobusos.
A més, l'alcalde vol assegurar que el projecte d'urbanització garantirà una mobilitat justa per a tot el sector de l'estació. Per aquest motiu, ha avançat que properament convocarà una sessió de participació en forma d'audiència pública amb els agents de mobilitat de la ciutat per tractar sobre la qüestió. Altres condicionants plantejats per l'ajuntament són la necessitat de garantir la protecció patrimonial dels Docs i que la Generalitat col·labori en la "recuperació real" de la Farinera La Meta, per poder afrontar la inversió per recuperar l'edifici i posar-lo a disposició de la ciutadania.
D'aquesta manera, la Junta de Govern Local celebrada dimecres va acordar desestimar íntegrament el recurs de reposició interposat per quatre propietaris particulars de la zona dels Docs contra l'aprovació definitiva de la modificació dels estatuts i les bases d'actuació de la junta de compensació del polígon d'actuació urbanística UA3 de l'Estació.
El nou govern de la Paeria es fa seu el projecte de la nova estació d’autobusos de Lleida
Societat
Fèlix Larrosa ha explicat que volen donar continuïtat al que es va plantejar per part de l'anterior govern d'ERC i Junts
ARA A PORTADA
-
Política Fèlix Larrosa: «El temps posarà Montse Mínguez al lloc que li correspon» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
Publicat el
13 de juliol de 2023 a
les 17:51
Actualitzat el
13 de juliol de 2023 a les
17:56
Et pot interessar
-
Societat
L’Escola Pia reclama dues línies més d’I3 per al curs vinent a Balaguer
-
Societat
Endesa buida els canals de Balaguer, Térmens i Lleida durant set setmanes per tasques de manteniment
-
Societat
El Govern reforça l’accés dels municipis lleidatans als fons europeus directes
-
Societat Els pagesos de Ponent es formen per combatre la plaga de conills
-
Societat
El Suprem rebutja revisar la condemna de sis anys de presó per una agressió sexual a Lleida
-
Societat
La DOP Les Garrigues preveu produir la meitat del previst de quilos d’olives per la falta de pluges
