La regió sanitària de l’Alt Pirineu i Aran passarà dilluns a la fase 2. El Ministeri de Sanitat ha acceptat la petició del Departament de Salut, segons ha anunciat aquest divendres en roda de premsa el ministre, Salvador Illa. Això significa que les comarques pallareses, que formen part de la regió pirinenca, entraran dilluns en una nova etapa del desconfinament.
[noticiadiari]68/12954[/noticiadiari]
Illa ha explicat que el Ministeri ha mantingut el criteri d'esperar 14 dies abans de permetre avançaments de fase i ha assegurat que el govern espanyol mantindrà la mateixa manera de funcionar a l'hora d'autoritzar passes endavant en la desescalada. "Mantindrem la cogovernança", ha afirmat, fent referència a la relació amb les comunitats autònomes.
Així, el Ministeri de Sanitat preveu eliminar dilluns a la regió de l’Alt Pirineu i Aran -però també a la del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre- les franges horàries de sortides per fer passejades o esports, tot i que les mantindrà per a col·lectius vulnerables, com la gent gran o les persones dependents. Això, en aquells municipis de més de 10.000 habitants, ja que els que no hi arriben -al Pallars, tots- s’han deslliurat aquest divendres d’aquestes franges.
[noticiadiari]68/12949[/noticiadiari]
Als municipis que entrin en fase 2, els veïns podran banyar-se a la platja o a la piscina, dinar o sopar dins d'un restaurant o celebrar un casament. A les trobades amb amics o familiars hi podran participar fins a 15 persones, als funerals hi podran assistir fins a 25 persones i es podran visitar els avis a les residències en casos excepcionals. També començaran a reobrir cinemes, teatres i monuments, però omplint només un terç de la seva capacitat.
[noticiadiari]68/12500[/noticiadiari]
El Pirineu lleidatà entrarà dilluns a la fase 2
Sanitat accepta la petició del Departament de Salut que la regió sanitària de l’Alt Pirineu i Aran avanci una etapa en el desconfinament
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de maig de 2020 a les 17:44
Et pot interessar
-
Societat Les pimes lleidatanes guanyen ocupació, però se situen a la cua en termes de productivitat
-
Societat 60 milions per transformar el Centre Històric de Lleida en set anys
-
Societat El Centre Comarcal Lleidatà dona el tret de sortida al cicle de concerts amb «El fill del Mestre»
-
Societat Despleguen una estelada gegant a la Seu Vella en rebuig a la celebració del 12 d'octubre
-
Societat El nou CAP Almenar estarà enllestit a la primavera
-
Societat Agenda del cap de setmana a Lleida: 11 i 12 d'octubre