La situació de saturació de les instal·lacions del Centre d'Acollida d'Animals de Companyia de Lleida, el Refugi dels Peluts, s'ha vist agreujada aquest estiu, amb un increment important de l'entrada d'animals, molts d'ells gossos procedents d'altres municipis que són abandonats a Lleida, segons expliquen des d'aquest servei municipal de la Paeria.
Des del centre han tornat a fer una crida a la tinença "responsable" d'animals domèstics i a evitar-ne l'abandonament. En aquest sentit, animen a les persones interessades a tenir un gos o un gat a visitar el Refugi i que optin per adoptar algun dels animals que acull.
Aquesta saturació es veu, a més, agreujada per la considerable concentració de gossos classificats com a races potencialment perilloses, que són animals que triguen molt a ser adoptats o no arriben a ser-ho mai, i requereixen més espais, limitant la capacitat de gestionar puntes de nombre d'animals com les d'aquests darrers mesos, expliquen des del Refugi dels Peluts.
El regidor de Cultura, Ciutat i Transició Ecològica de la Paeria, Jaume Rutllant, ha demanat les a persones que trobin animals abandonats en altres municipis que es posin en contacte amb els seus ajuntaments per tal de poder fer una millor gestió dels abandonaments a la comarca.
"Volem agrair especialment als treballadors del Refugi l'esforç excepcional que estan fent per atendre aquesta situació de saturació", ha dit Rutllant. "El Refugi ofereix una qualitat d'atenció molt alta als animals gràcies a la bona feina dels seus professionals i per mantenir-la cal rebaixar la pressió reduint el nombre d'animals al centre", ha indicat el regidor.
El refugi d’animals de Lleida alerta de la saturació de les instal·lacions
Societat
El servei municipal fa una crida a evitar abandonaments i a adoptar gossos i gats del centre
ARA A PORTADA
Publicat el
13 d’octubre de 2022 a
les 07:29
Et pot interessar
-
Societat
La Sardanada de Balaguer reivindica la sardana amb tres cobles, estrenes i cinc hores de ball
-
Societat
Lleida celebra 325 anys de ball de bastons amb una trobada infantil durant les Festes de Tardor
-
Societat
Tornen a detenir el fisioterapeuta lleidatà acusat de tocaments a clientes i el jutjat el deixa novament en llibertat
-
Societat
L’excap de Carreteres nega haver cobrat suborns per afavorir una constructora
-
Societat
Sis anys de presó per matar l’home amb qui conviviva a Alcarràs
-
Societat
LleidaSona busca nou talent musical emergent a les terres de Ponent
