El Sindicat d'Estudiants ha cridat a la vaga a ESO i a la universitat aquest dimecres, 14 de novembre, arreu de l'Estat. La convocatòria té un to marcadament feminista i exigeix un canvi en el model educatiu que permeti erradicar actituds masclistes o patriarcals. Així, en un cartell difós a través de les xarxes socials per la delegació estatal del sindicat, es reclama la posada en marxa "immediata" d'una assignatura d'educació sexual "inclusiva, avaluable i obligatòria" als centres educatius públics i privats.
Es demana que l'assignatura s'imparteixin tant a educació primària, com a secundària, batxillerat i formació professional, i que serveixi per "educar en llibertat contra el masclisme i el sexisme, el maltractament i la cultura de la violació, contra l'homofòbia i la transfòbia".
De la mateixa manera, els convocants exigeixen al govern que en la normativa interna dels centres d'estudi s'elimini qualsevol referència sexista i repressiva a la forma de vestir de l'alumnat, recollint "explícitament" el respecte a la llibertat sexual de tothom i als drets dels col·lectius LGTBI. A més, demanen que s'adoptin mesures disciplinàries "contundents" contra les actituds masclistes i sexistes que es puguin donar entre el professorat.
D'altra banda, el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), que comparteix amb el Sindicat d'Estudiants la demanda de matèries en educació sexual com a manera de pal·liar les agressions masclistes i LGBTIfòbiques "dins l'estructura patriarcal i capitalista" a la qual "responen els centres educatius", ha lamentat que la vaga s'hagi convocat "uns dies abans" de la jornada d'actes organitzada el 25 de novembre en el marc del dia contra les violències masclistes.
Així, el SEPC entén la convocatòria d'aquest dimecres com una mostra de "menyspreu" a la tasca conjunta de coordinació per a les diades feministes. Per això, la formació ha decidit no sumar-se a la iniciativa.
El Sindicat d'Estudiants crida a la vaga a ESO i a la universitat aquest dimecres
Reclama una assignatura d'educació sexual inclusiva a centres públics i privats per educar "contra el masclisme i el sexisme"
Ara a portada
-
Successos Accident mortal a la C-13 en un xoc entre dos camions al terme municipal de Lleida Redacció
-
Societat Maribel Pedrol: «El canal d’Urgell no és conegut perquè no l'hem sabut explicar» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Croada de la Urbana contra la venda ambulant al Centre Històric de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Publicat el 13 de novembre de 2018 a les 22:01
Actualitzat el 13 de novembre de 2018 a les 22:03
Et pot interessar
-
Societat Les empreses de turisme actiu a Lleida superen els 112 milions d'euros en impacte econòmic
-
Societat El nombre de viatgers allotjats en hotels lleidatans cau un 11,7% al març
-
Societat La compravenda d'habitatges a Lleida augmenta un 16,5% al febrer
-
Societat Lleida floreix amb l’ànima de Sant Jordi