La sala penal del Tribunal Suprem ha confirmat la condemna del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) de catorze anys i tres mesos de presó per a l'exlíder de Vox a Lleida, José Antonio Ortiz Cambray, per abusar sexualment de persones amb discapacitat.
El Suprem ha desestimat el recurs de cassació presentat per la defensa contra la sentència del TSJC, que confirmava la condemna de presó imposada per l'Audiència de Lleida, i ha avalat la versió de les víctimes que van detallar que l'acusat els pagava entre 5 i 10 euros a canvi de tocaments i abusos, així com per enviar-li imatges de caràcter sexual. A més, Ortiz Cambray haurà d'indemnitzar amb 15.000 euros i 5.000 euros a dues de les víctimes per danys morals.
En sentència, la sala penal del Suprem considera que queda acreditat Ortiz Cambray es va aprofitar de la discapacitat psíquica de les víctimes, en contra del que sosté en el recurs. Així mateix, subratlla que el patiment psíquic de les víctimes es basa en "una prova concloent" i, a més, que del relat queda demostrat que el condemnat es va aprofitar d'aquesta circumstància que "permet caracteritzar a les víctimes com a vulnerables o necessitades d'especial protecció”.
El Suprem afegeix que la sentència recorreguda no nega la capacitat d'autodeterminació sexual de les víctimes dins dels condicionants derivats de la seva afectació psíquica, sinó que senzillament constata que "va abusar de la seva minusvalidesa mental de manera conscient per incidir en el seu desenvolupament".
El Suprem confirma els 14 anys per a l'exlíder de Vox a Lleida per abusar de discapacitats
Ratifica la condemna que considera provat que l'acusat pagava a les víctimes a canvi d'actes sexuals
ARA A PORTADA
-
-
Els detalls dels nous pressupostos: 4.000 milions en inversió i 1.900 per a habitatge Oriol March | Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
-
El dèficit fiscal es cronifica: 21.092 milions d'euros marxen de Catalunya i no tornen Lluís Girona Boffi | Marc Descals
-
L’enèsima trifulga: el Lleida CF acusa l’Atlètic d’usurpar l’escut de la Unió Esportiva Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
30 de març de 2022 a
les 18:11
Actualitzat el
30 de març de 2022 a les
18:14
Et pot interessar
-
Societat
Sexenni apuja el volum: quatre noves cançons i tres aliats de luxe
-
Societat
El gran centre comercial de Lleida vol obrir portes a finals del 2027
-
Societat Calor inèdita en ple febrer a Ponent amb rècords històrics en una desena d’estacions
-
Societat
L’Institut Mollerussa estrenarà un nou cicle d’FP d’Elaboració de Productes Alimentaris
-
Societat
Lleida manté oberta l'exportació del porcí a la Xina mentre el veto s'estén a Tarragona
-
Societat
El sector carni preveu créixer un 4% malgrat la incertesa internacional
