El Tribunal Suprem ha acceptat revisar la sentència que va derivar en el trasllat a l'Aragó del centenar d'obres d'art del monestir de Sixena que eren a Catalunya.
La sala ha pres aquesta decisió després d'estudiar i admetre a tràmit els recursos presentats per la Generalitat i els dos equipaments on es conservaven les peces, el Museu Nacional d'Art de Catalunya i el consorci del Museu de Lleida.
Les obres de Sixena van sortir del Museu de Lleida l'11 de desembre del 2017 després que el govern espanyol apliqués l'article 155, que va retirar les competències al Departament de Cultura, que s'oposava a l'entrega de les peces.
Amb aquests recursos es pretén recuperar les 97 obres que ara es troben al Monestir de Vilanova de Sixena, 43 de les quals van ser lliurades després de l'entrada de la Guàrdia Civil al Museu de Lleida. Les altres 53 estaven al MNAC i van ser lliurades pel conseller Santi Vila. Segons l'auto ara hi ha un termini de 20 dies per recórrer aquesta admissió a tràmit.
El Suprem revisarà la sentència que va acabar amb el trasllat de les obres de Sixena
Societat
Els recursos els van presentar la Generalitat i els dos equipaments on es conservaven les peces:
ARA A PORTADA
Publicat el
10 de juny de 2020 a
les 08:47
Et pot interessar
-
Societat
Seròs inaugura el nou parc de bombers voluntaris després de dues dècades de reivindicacions
-
Societat
La calor s’intensifica a Lleida i s’estendrà per Catalunya durant el cap de setmana
-
Societat
Clausurat un supermercat que funcionava com a bar encobert al Centre Històric
-
Societat
L’Escola Popular de Balàfia crida a plantar cara al desallotjament del seu local
-
Societat
Guerra als patinets trucats a Lleida: La Paeria compra una màquina per mesurar la velocitat
-
Societat
Castellciutat tallarà diumenge l'N-260 per exigir un pas de vianants reclamat des de fa 16 anys
