El TSJC ha confirmat la sentència de l'Audiència de Lleida que va condemnar a 7 anys i 9 mesos de presó un ex-sergent dels Bombers de Lleida i a 6 anys i mig la seva dona, ex-auxiliar d'infermeria, per delictes continuats d'estafa agreujada.
La Sala considera provat que l'acusat va pagar a tercers per simular un primer accident de trànsit amb ell i un segon amb la seva dona i cobrar així tots dos de les assegurances i de la Seguretat Social de manera irregular. Tots dos hauran d'indemnitzar amb més d'1,2 milions d'euros la Seguretat Social i quatre empreses d'assegurances i pagar multes de fins a 89.000 euros. L'Audiència també va condemnar per estafa a 10 mesos de presó un dels homes que hi va col·laborar.
Concretament, es confirma la condemna per a l'ex-sergent dels Bombers, J.R.B., a quatre anys de presó i 3.000 euros de multa per un delicte continuat d'estafa agreujada i també a tres anys i nou mesos de presó més i 3.000 euros de multa per cooperador necessari en un delicte continuat d'estafa agreujada. A més, haurà d'indemnitzar amb 629.609,92 la Seguretat Social i les asseguradores Axa, Mapfre i Groupama.
Pel que fa a la dona, E. R. D., es confirma la condemna a dos anys i mig de presó i una multa de 80.000 euros per un delicte continuat de frau a la Seguretat Social i també a la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o beneficis o incentius fiscals de la Seguretat Social durant 5 anys. També se la condemna a quatre anys de presó més i una multa de 3.000 euros per un delicte continuat d'estafa agreujada i a indemnitzar a la Seguretat Social amb 60.127,20 euros.
Fets
Segons la sentència de l'Audiència, ara confirmada pel TSJC, es considera provat que el principal encausat, ex-sergent dels Bombers, va planificar dos accidents. Un d'ells, el 20 de març de 2010 a la carretera de la Caparrella de Lleida, entre ell i un altre home, a qui hauria pagat 2.000 euros, tal com el presumpte col·laborador va explicar al judici. L'altre, el 17 de juny de 2015, entre la dona i un altre home, a qui l'acusat hauria pagat 600 euros.
L'Audiència va entendre, com denunciava la fiscalia i les assegurances, que l'acusat va mentir sobre l'origen del seu estat físic i va simular patir un trastorn depressiu que li impedia dur a terme la seva feina com a sergent de bombers. Així, va aconseguir, el 10 de juny de 2011, la incapacitat permanent total derivada d'accident no laboral. El 7 de gener de 2013 se li va reconèixer la incapacitat permanent absoluta.
Amb aquestes maniobres "fraudulentes", segons es considera provat, l'ex-sergent dels Bombers va arribar a cobrar 242.000 euros de la Seguretat Social, 122.774 de la companyia Axa, 100.302 de Mapfre i 158.770 de la companyia Groupama, asseguradora del vehicle conduit per l'home a qui suposadament li va pagar per causar l'accident del 2010.
Pel que fa a la dona, ex-auxiliar d'infermeria, la fiscalia entenia que va simular que patia una síndrome ansiosa depressiva posttraumàtica que li impedia treballar arran de l'accident del 2015 a la N-II, entre Seròs i Fraga.
Així, se li va reconèixer la incapacitat permanent absoluta el 31 d'agost de 2016. La dona, segons assegurava el ministeri públic, va cobrar 59.769 euros de la Seguretat Social. 100.271 euros d'AXA, 187.289 d'Allianz i 325.000 euros d'Allianz, l'asseguradora del conductor del cotxe que suposadament va causar l'accident, tal com la Sala ha considerat també provat.
El TSJC confirma la condemna al matrimoni de Lleida que simulava accidents de trànsit
Societat
Entre tots dos hauran d'indemnitzar amb més d'1,2 milions d'euros la Seguretat Social i quatre empreses d'assegurances
ARA A PORTADA
-
Economia Els pagesos tornen a Barcelona per reclamar «mesures estructurals»: «Així no ens podem guanyar la vida» Natàlia Pinyol
-
-
Política El PSC de Lleida ratifica Montse Mínguez com a cap de llista al Congrés per al 29-N Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
24 de març de 2021 a
les 17:35
Et pot interessar
-
Societat Les analítiques del pantà de la Torrassa no detecten toxines a l'aigua
-
Societat
Renoven el ferm d'un tram d'uns 2,5 km de l'N-240 al polígon dels Frares a Lleida
-
Societat
Sis entitats ecologistes volen recuperar el projecte per reintroduir el linx boreal al Pirineu
-
Societat
Balaguer no s’allibera dels coloms
-
Societat
Mollerussa commemora el Dia Mundial de la Salut Mental amb una caminada i una parada solidària
-
Societat
Famílies de l'Escola Pia de Balaguer es mobilitzen per ampliar l'oferta de places a I3
