El nombre d'accidents de trànsit i d'actes per infraccions a la llei de seguretat ciutadana a Lleida han disminuït un 13% des de l'inici del 2023. Així ho mostren les dades d'actuacions de la Guàrdia Urbana que s'han donat a conèixer aquest dimecres a la comissió informativa de Polítiques de Seguretat i Convivència de la Paeria de Lleida.
En concret, els accidents de trànsit han passat de 313 els mesos de gener i febrer de 2022 a 273 en el mateix període d'aquest any. També han baixat els atropellaments i els accidents on es veuen implicats Vehicles de Mobilitat Personal (VMP). L'alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha anunciat a la reunió que la Paeria començarà en els propers dies la licitació de tres nous vehicles de la Guàrdia Urbana.
Les dades d’actuacions de la Guàrdia Urbana durant els dos primers mesos de l'any mostren un descens al voltant del 13% dels accidents de trànsit i de les actes per infraccions a la llei de seguretat ciutadana. Així, els accidents de trànsit han passat de 313 els mesos de gener i febrer de 2022 a 273 en el mateix període d'aquest any. També s'han reduït els atropellaments, de 12 a 8, i els accidents on es veuen implicats els Vehicles de Mobilitat Personal (VMP), com són els patinets, que passen de 16 a 11.
Pel que fa a l'àmbit de Seguretat Ciutadana, les actes per infracció de la llei 4/2015 han passat en aquests dos primers mesos de l'any de 269 a 232 (-13,75%), les identificacions per seguretat ciutadana ha passat de 4.025 a 3.032 (-24,67%) i els delictes encausats a persones detingudes, de 193 a 164 (-15%).
En canvi, ha augmentat l'activitat de policia administrativa, de 200 a 366 actuacions, i s'ha reduït la de policia judicial, de 440 a 329. El nombre d'avisos rebuts a la central de comunicacions ha augmentat un 1,34%, fins als 7.265.
Els accidents de trànsit a Lleida disminueixen un 13% durant els dos primers mesos de l'any
Societat
La Paeria iniciarà aquest mes de març la licitació de tres vehicles de la Guàrdia Urbana
ARA A PORTADA
-
Successos Cinc ferits, tres d’ells crítics, en bolcar un vehicle a Ribera d’Urgellet Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Comença la renovació de l’A-2 entre Cervera i la Panadella amb una inversió de 12,3 milions Redacció
-
Política El Govern es compromet a triplicar la gestió forestal per prevenir incendis Àlvar Llobet i Sotelo
-
Energia Illa aprofita el nou parc fotovoltaic d'Alcarràs per reivindicar el Plater: «No tenim petroli, però sol i aire sí» ACN
-
Publicat el
01 de març de 2023 a
les 17:30
Actualitzat el
07 de març de 2024 a les
18:31
Et pot interessar
-
Societat
L’Aquelarre de Cervera crema la nit amb Felip V com a protagonista
-
Societat
Tres ferits crítics en bolcar un cotxe en un camí rural a l'Alt Urgell
-
Societat
Un jove excursionista mor en precipitar-se per un pendent a la Vall de Boí
-
Societat
L’IEI posa el focus en la sobirania i l’autodeterminació per la Diada
-
Societat
La Paeria lloga un solar de la plaça del Dipòsit per instal·lar-hi un bar
-
Societat La manca de capacitat de la xarxa elèctrica pot frenar nous habitatges a Lleida
