Preocupació entre el cos dels Agents Rurals que han constat com els caçadors furtius que arriben al Pirineu estan cada vegada més professionalitzats i amb unes armes més equipades per abatre els animals de forma il·legal. Els agents s'han trobat caçadors equipats amb armes amb visió nocturna i amb visió d'infrarrojos tèrmics, que detecten la temperatura, per caçar de nit. Aquesta última és especialment perillosa perquè, segons el cap comarcal dels agents al Pallars Jussà, Miquel Arilla, es molt difícil distingir entre un animal i una persona.
Per Arilla, l'explicació per a que cada vegada es vegin més caçadors furtius s'ha d'anar a buscar a la Llei de Caça de 1971. "Es tracta d'una llei pre-constitucional, amb les sancions encara d'aquella època". Això fa que la caça il·legal només estigui sancionada amb una multa èconomica "d'uns trenta euros". En cas d'haver matat algun animal, el preu de la sanció varia en funció de la presa.
"A vegades surt més barat matar un isard furtivament que no amb tots els permisos demanats", ha denunciat Arilla, que reclama "una llei de caça actualitzada i adequada pels nostres dies".
Molts dels caçadors interceptats procedeixen del centre de l'Estat espanyol. "S'organitzen competicions per veure qui caça més animals i venen al Pirineu impunement. El que els interessa són quedar-se els caps dels animals; són els seus trofeus". Alguns d'ells es fan acompanyar per guies locals que els ensenyen les millors zones per caçar.
En cas que els Agents Rurals denunciïn un caçador, li comissen totes les armes i material que porti, així com les preses que hagi capturat. Les armes que siguin legals les tornen al caçador, després que aquest hagi pagat una sanció. Pel que fa als animals morts, els deixen pels voltors.
Els caçadors furtius, cada vegada més professionalitzats
Societat
Els Agents Rurals alarmen dels últims mètodes dels caçadors que cada vegada porten unes armes més equipades
ARA A PORTADA
-
Política La Paeria prohibeix l'ús del vel integral als carrers amb els vots de PSC, Junts i Vox Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Lleida posa al dia les regles de convivència: més mediació i noves normes per a l’espai públic Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Expulsat un regidor de Vox del ple de la Paeria per qualificar Companys de «genocida» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Lleida celebra 325 anys de ball de bastons amb una trobada infantil durant les Festes de Tardor ACN
-
Societat Tornen a detenir el fisioterapeuta lleidatà acusat de tocaments a clientes i el jutjat el deixa novament en llibertat ACN
Publicat el
30 d’agost de 2017 a
les 16:07
Et pot interessar
-
Societat
L’excap de Carreteres nega haver cobrat suborns per afavorir una constructora
-
Societat
El Govern garanteix l’energia per al futur polígon Torreblanca-Quatre Pilans
-
Societat
Sis anys de presó per matar l’home amb qui conviviva a Alcarràs
-
Societat
LleidaSona busca nou talent musical emergent a les terres de Ponent
-
Societat
El Musiquem Lleida programa 12 actuacions i reforça l'aposta pels músics en la seva 21a edició
-
Societat
Els Mossos investiguen com a mort criminal la troballa del cadàver a Utxesa
