Els centres comercials podran reobrir a partir de dilluns, entre setmana, segons avança El Periódico i confirmen a NacióDigital fonts del Govern. El Procicat ha pres aquesta decisió després d'hores de reunions que han obligat a ajornar fins a aquest divendres l'anunci de les noves restriccions.
Les grans superfícies podran obrir amb un aforament del 30%, una suavització de les mesures que s'anunciarà a les nou del matí en una roda de premsa. Els centres comercials i els comerços de més de 400 metres quadrats estaven tancats des del 7 de gener.
L'altra flexibilització de les mesures afecta les piscines, que fins ara podien obrir amb un aforament del 30% i ara s'eleva al 50%. Les activitats esportives en grup estaran autoritzades amb grups de fins a sis persones, respectant sempre l'aforament màxim d'un terç.
[noticiadiari]2/216449[/noticiadiari]
A l'executiu hi havia opinions divergents sobre la decisió a prendre sobre la pròrroga de les restriccions, que caduquen diumenge. Un sector era partidari de relaxar més les mesures i un altre apostava per mantenir el gruix de les restriccions actuals per no precipitar-se a l'espera de veure com evoluciona la pandèmia, amb la velocitat de propagació del virus (Rt) per sobre d'1.
Les botigues continuaran tancades els caps de setmana
Finalment el Govern ha optat per "donar aire" al gran comerç, com defensava el secretari de Salut Pública, Josep Maria Argimon. Mantindrà, però, el tancament de botigues no essencials els caps de setmana.
També continuaran sense canvis les limitacions horàries de bars i restaurants, que podran obrir només de quarts de vuit a quarts d'onze del matí i d'una a quarts de cinc de la tarda. També es mantindran les restriccions de mobilitat actuals: el toc de queda a les deu del vespre i el tancament perimetral comarcal.
[plantillacoronavirus]
Els centres comercials podran reobrir les portes de dilluns a divendres
Societat
El Govern suavitzarà aquest divendres les restriccions que afecten el comerç
ARA A PORTADA
-
Societat La Diada a Lleida reivindica la democràcia i alerta de l’auge de l’extrema dreta Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Societat Els allotjaments lleidatans preveuen una ocupació superior al 80% pel pont de la Diada Redacció
-
Successos Fira Tàrrega viu la jornada més multitudinària i encara la recta final amb el 76% de l’aforament venut ACN
-
Societat Balaguer es transformarà en una vila medieval del 25 al 27 de setembre amb una nova edició de l’Harpia Redacció
- Jordi Velert Irles
- Exredactor de Nació
Publicat el
25 de febrer de 2021 a
les 20:50
Et pot interessar
-
Societat
Impulsen un nou festival que maridarà música i gastronomia lleidatana
-
Societat
El Gitano de Balaguer s'acomiada dels escenaris per problemes de salut
-
Societat
Mor als 86 anys l'escolapi balaguerí Andreu Trilla
-
Societat
La Paeria de Balaguer admet el fracàs de les mesures contra els coloms i contracta un canó de xarxes
-
Societat Alerten del deteriorament de l’alta velocitat entre Lleida i Barcelona
-
Societat
Mor Josep Grau, exconseller d'Agricultura i exalcalde de Mollerussa
