Els digitals en català arriben als 6.751.000 d'usuaris únics
L’ACPG, Associació Catalana de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals, ha presentant aquesta setmana el 1r Rànquing de mitjans de comunicació digitals en llengua catalana, que elaboren les empreses Nielsen i OJD interactiva. A partir del 10 de març, cada mes OJD presentarà els resultats i el rànquing dels mitjans catalans. En el primer rànquing del mes de gener, els mitjans de comunicació digitals en llengua catalana arriben als 6.751.561 d’usuaris únics mensuals i 75.236.964 de pàgines vistes. El grup Nació Digital, el soci digital de VIURE ALS PIRINEUS, ocupa els primers llocs del rànquing.
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de febrer de 2012 a les 17:17
El Palau de la Generalitat es va omplir de representants del món de la comunicació, la política i la societat civil catalana per conèixer de ben a prop el nou rànquing que visualitzarà la força creixent dels mitjans digitals en català a la xarxa.
En la presentació els ponents han explicat en detall la metodologia utilitzada, les dades que es podran extreure, i han posat de relleu la potència dels digitals en llengua catalana a la xarxa respecte al mercat global.
En l’acte, les empreses elaboradores del rànquing han explicat que a partir d’aquest mes, els planificadors, les agències de publicitat i els professionals del sector podran accedir en un sol clic al rànquing de mitjans de comunicació digitals en llengua catalana. Aquest rànquing serà clarament visible a les webs d’OJD Interactiva i Nielsen online; i será de gran utilitat per als anunciants quan vulguin fer una campanya adreçada a la població catalana i sobretot quan busquin una audiència catalanoparlant.
A partir del 10 de març, cada mes OJD presentarà els resultats i el rànquing dels mitjans catalans. En el primer rànquing del mes de gener, presentat avui, els mitjans de comunicació digitals en llengua catalana arriben als 6.751.561 d’usuaris únics mensuals i 75.236.964 de pàgines vistes. Cal dir que aquestes dades es veuran ampliades els propers mesos perquè el rànquing inclourà, dels mitjans bilingües, la part en català i els mitjans digitals que es vagin incorporant al rànquing.
A la presentació han assistit membres de l’àrea de comunicació i publicitat del Govern de la Generalitat, de la Diputació de Barcelona i de l’Ajuntament de Barcelona; directors i planificadors de les principals agències de publicitat; representants dels Col·legis Professionals del sector i de les Facultats de Periodisme; caps de comunicació de grans empreses; així com responsables de comunicació i premsa d’Ajuntaments, Universitats, partits polítics i representants d’algunes de les principals institucions nacionals. A més a més dels editors i professionals dels mitjans digitals que estan auditats per Nielsen/OJD/Interactiva, des de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals fins als digitals auditats d’audiència més local, així com editors de premsa.
Aquest esdeveniment ha estat impulsat per les associacions ACPG, ACPC i APPEC, en el marc de la col·laboració establerta amb la finalitat d’enfortir el conjunt de mitjans de
comunicació digitals del país.
Et pot interessar
-
Societat El Gremi de Forners de Lleida treballa en la creació d'un nou pa artesanal
-
Societat Busquen voluntaris per netejar un refugi al Pirineu
-
Societat Una agenda escolar uneix natura i educació als parcs del Pirineu
-
Societat L’Ajuntament de Lleida millora l’asfaltat de tres camins de l’Horta
-
Societat La Paeria estrena canal de WhatsApp i un Xatbot del Padró
-
Societat Fira de Lleida aixeca el seu primer pavelló desmuntable